فرمانده نیروی دریایی ارتش مطرح کرد؛

آمادگی «نداجا» برای همکاری با نخبگان/ ناوشکن «دنا» مشتری‌های زیادی پیدا کرده است

امیر دریادار «ایرانی» گفت: آمادگی کاملی برای همکاری با نخبگان داریم تا بتوانیم با استفاده از این ظرفیت، پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در جای جای اقیانوس‌ها بالا برده و برافراشته کنیم.
کد خبر: ۶۴۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴ - 28January 2024

آمادگی کاملی در جهت حمایت و همکاری با نخبگان داریم/ ناوشکن دنا مشتری‌های زیادی پیدا کرده استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه اجلاسیه رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: رهنمود‌های فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) همیشه سرلوحه کار‌های ما است و چشم‌انداز معظم‌له به حوزه‌های مختلف بسیار دقیق است.

امیر دریادار ایرانی با اشاره به اقدامات برجسته نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس گفت: دلاورمردان نیروی دریایی ارتش در مدت سه ماه، بعثی‌ها را از حوزه دریا محو کردند و در طول دوران دفاع مقدس، دشمن بعثی در دریا نتوانست صادراتی داشته باشد؛ چنانچه در عملیات «مروارید» توان نظامی و بازوی دشمن در دریا قطع و نابود شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه به موفقیت ناوگروه ۸۶ اشاره کرد و افزود: ۱۱ ماه کار علمی صورت گرفت تا به افتخار بزرگ ناوگروه ۸۶ رسیدیم؛ ما برای اولین بار می‌خواستیم بزرگترین عرض اقیانوسی را طی کنیم؛ به همین منظور تسلط‌مان به شرایط جوی و اقیانوسی خیلی مهم بود.

وی ادامه داد: ۵۰ سال اطلاعات جو اقیانوسی توسط نخبگان ما به‌طور کامل پیاده‌سازی و تبدیل به یک نرم‌افزار شد که بر این اساس، مسیر را تعریف کردیم که چگونه می‌توانیم عبور کنیم.

امیر دریادار ایرانی ادامه داد: در سفر ناوگروه ۸۶ به دور دنیا بانک خون هم همراه داشتیم و هر آنچه که نیاز بود، پیش‌بینی کرده بودیم.

وی با بیان اینکه روش‌های دریانوردی و عبور از طوفان‌ها در کشورمان بومی است، افزود: در سفر ناوگروه ۸۶ به دور دنیا حتی یک ثانیه ارتباطات ما با کشورمان قطع نشد و این توانمندی بالای کشورمان را نشان می‌دهد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: در ماموریت ناوشکن دنا به دور کره زمین حتی یک آنتنِ آن هم شکسته نشده بود و پس از این ماموریت، برای ناوشکن دنا مشتری‌های زیادی پیدا شده است.

دریادار ایرانی با بیان اینکه حضور ناوگروه ۸۶ در دور دنیا موجب نمایش پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در پهنای اقیانوس‌های جهان شد، گفت: ما قبل از افق ۱۴۰۴ توانستیم جهانی بودن را نشان دهیم که ملت ایران در آن نقش دارند.

وی با تاکید بر اینکه دستاورد‌های نداجا توسط نخبگان و دانشمندان جوان ایرانی به دست آمده است، اضافه کرد: در اعزام ناوگروه ۸۶ یک مدل موفقی را برای تعامل‌پذیری، همراهی و همدلی ارائه و از همه ظرفیت‌ها در کشور استفاده کردیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه آمادگی کاملی در جهت حمایت و همکاری از نخبگان را داریم، یادآور شد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد تا پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در جای جای اقیانوس‌ها بالا ببرد و برافراشته کند.

امیر ایرانی در پایان با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش قصد دارد تا در قطب جنوب نیز حضور داشته باشد، گفت: همه کشور‌های دنیا امروز در قطب جنوب حضور دارند و حمایت از آن‌ها با ارتش‌های کشورشان است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها