در سخنانی؛

تولیت آستان قدس رضوی: معجزه قرآن کریم در دوران معاصر با پیروزی انقلاب اسلامی، تبلور یافته است

حجت‌الاسلام‌ مروی گفت: در زمان معاصر ما معجزه قرآن مجید در انقلاب اسلامی ایران تبلور یافته است، امام خمینی(ره) با عمل به آیه شریفه «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى» انقلاب اسلامی را بنیان نهادند.
کد خبر: ۶۴۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳ - 07February 2024

تولیت آستان قدس رضوی: معجزه قرآن کریم در دوران معاصر با پیروزی انقلاب اسلامی، تبلور یافته استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلین «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی در آیین اختتامیه سی و ‌چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم، ویژه کارکنان پایور و وظیفه که به میزبانی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (چهارشنبه) در مجتمع امامت مشهد برگزار شد، ضمن تبریک عید مبعث، اظهار داشت: قرآن کریم، مهم‌ترین معجزه پیامبر اسلام (ص) و بزرگترین اعجاز انبیا به شمار می‌آید زیرا معجزه هیچ یک از پیامبران به منزلت کلام‌الله مجید نمی‌رسد.

وی در تشریح سخنان خود گفت: هریک از پیامبران اولوالعزم در عصر و زمان خود دارای معجزاتی بودند که این معجزات؛ مختص به همان عصر و زمان می‌بود و پس از آن، انبیا دیگر آن معجزه را نداشتند که به تبدیل شدن عصای حضرت موسی (ع) به اژدها و شفا دادن بیماران لاعلاج توسط حضرت عیسی(ع) می‌توان اشاره کرد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه معجزات انبیا برای هدایت انسان‌ها است، افزود: قرآن؛ به عنوان معجزه پیامبر اسلام (ص) تا قیامت برای بشریت زنده، کارساز و حیات‌بخش است و حقیقت آن در قیامت برای همگان مشخص می‌شود. یکی از بزرگان اهل سنت در کتابی به نام «توابین» شرح حال افرادی را آورده است که به واسطه آیات قرآن کریم، توفیق بازگشت و توبه را پیدا کرده‌اند.

مروی با بیان اینکه در زمان معاصر ما معجزه قرآن مجید در انقلاب اسلامی ایران تبلور یافته است، در ادامه یادآور شد: امام خمینی (ره) با عمل به آیه ۴۶ سوره سبا «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى» بنای انقلاب اسلامی را بنیان نهادند.

وی گفت: در برکات نظام جمهوری اسلامی ایران همین بس که امروز شاهد هستیم که در بدنه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران؛ حُافظ و مُدرس قرآن مشغول به خدمت هستند و حال آنکه در رژیم پهلوی، به قدری شرایط برای عناصر مومن بسته بود که هرگاه درجه‌دار و یا سربازی اگر می‌خواست در پادگانی اقامه نماز داشته باشد؛ بایستی این فریضه را به دور از دید همگان و مخفیانه بجا می‌آورد!

تولیت آستان قدس رضوی در پایان صحبت خود تاکید کرد: حفظ و قرائت قرآن کریم؛ مقدمه‌ای برای فهم و عمل به این کتاب آسمانی است چراکه گاهی اوقات فقط یک آیه از این کتاب الهی؛ فردی را متحول می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار