رئیس سازمان بسیج سازندگی خبر داد؛

توانمندسازی مردم راهبرد دهکده اقتصاد مقاومتی/ بهره‌برداری از دهکده اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳

سردار زهرایی گفت: دهکده اقتصاد مقاومتی با هدف توانمندسازی مردم راه‌اندازی می‌شود و جهادگران، فرماندهان پایگاه‌ها، اعضای صندوق‌های قرض‌الحسنه، تعاونی‌ها و آحاد مردم جامعه هدف در این دهکده هستند.
کد خبر: ۶۵۱۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳ - 13February 2024

رئیس سازمان بسیج سازندگی: توانمندسازی مردم راهبرد دهکده اقتصاد مقاومتی/ بهره‌برداری از دهکده اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳به گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمد زهرایی» رئیس سازمان بسیج سازندگی در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی دهکده آموزشی اقتصاد مقاومتی که همزمان با ولادت امام حسین (ع) در شهر شاندیز برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف و چشم‌انداز این مرکز، اظهار داشت: دهکده اقتصاد مقاومتی با هدف آموزش و توانمندسازی متقاضیانی که برای مهارت‌افزایی در حوزه اشتغال و صندوق‌های قرض‌الحسنه‌، تعاونی‌ها، پایگاه‌های مقاومت به دنبال حرفه‌آموزی و اشتغال هستند، ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه دهکده اقتصاد مقاومتی در راستای آموزش ایجاد می‌شود، افزود: در این پروژه کارگاه‌هایی برای کسب مهارت و اشتغال‌زایی احداث می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: در این مرکز تمامی مصالح و نهاده‌های تأمین می‌شود تا جامعه هدف بتوانند محصول خود را به راحتی وارد بازار کنند و اگر محصول سودآور بود در حوزه اشتغال‌زایی استفاده کنند.

سردار زهرایی با اشاره به اینکه عرصه‌های مقاومتی کشاورزی، صنایع دستی، صنایع تبدیلی و دانش بنیان است، گفت: دهکده اقتصاد مقاومتی مشهد در عرصه‌های پرورش ماهی، گل و گیاه، خوراک دام، قارچ، صنایع دستی ایجاد و در آینده توسعه پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در کشور ۱۰ دهکده اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی راه‌اندازی شده است، افزود: امروز در مشهد مراسم کلنگ‌زنی این پروژه انجام می‌شود و تا پایان سال به ۱۸ دهکده خواهد رسید.

رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان داشت: ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی، تفاهمی است بین بسیج سازندگی و فرماندهان سپاه استان، که طی آن زمین و امکانات جانبی به عهده سپاه استان است؛ بر همین اساس فرمانده سپاه امام رضا علیه‌السلام در این مکان که زیرساخت خوبی دارد استخر پرورش ماهی را در اختیار قرار می‌دهد.

سردار زهرایی تأکید کرد: در مرحله اول حدود ۶ میلیارد تومان هزینه شده است. امیدواربم دهکده اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی، تابستان ۱۴۰۳ فعالیت خود را آغاز کند.

رئیس بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه نقش اولیه این دهکده توانمندسازی مردم است، گفت: اولویت ما جهادگران، فرماندهان پایگاه‌ها، اعضای صندوق‌های قرض‌الحسنه، تعاونی‌ها و آحاد مردم هستند.

وی ابراز داشت: مسیر معرفی دهکده آموزش اقتصاد مقاومتی از طریق پایگاه‌های مقاومت بسیج و گروه‌های جهادی است که توسط بسیج سازندگی ناحیه برای آموزش معرفی می‌شوند، همچنین از طریق سامانه اطلس جهادی می‌توانند برای آموزش خود متقاضی شوند، اقتصاد مقاومتی در سامانه‌ای بی‌اس درگاهی دارد برای دهکده که آنجا نیز می‌توانند ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها