معاون اجرایی ارتش عنوان کرد؛

نقش مؤثر تربیت و آموزش در ارتش

امیر سرتیپ «محمودی» گفت: ارتش پایه و اساس آموزش را به صورت مرتب و منظم برنامه‌ریزی کرده و یکی از سازمان‌هایی است که توجه بسیار زیادی به آموزش دارد.
کد خبر: ۶۵۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳ - 17February 2024

معاون اجرایی ارتش: نقش برجسته تربیت و آموزش در ارتشبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمد محمودی» معاون اجرایی ارتش در آئین اختتامیه جشنواره مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد ارتش در رشته‌های فرهنگی و هنری با اشاره به تاریخچه مهارت آموزی در ارتش، اظهار داشت: قبل از انقلاب، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ارتش مسئول آموزش مهارت به کارکنان وظیفه بود و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های پایه که مورد نیاز یکان‌های ارتش بود، در این محل انجام می‌شد.

امیر سرتیپ محمودی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، به دلیل آغاز جنگ تحمیلی، فعالیت‌های این مرکز در زمینه مهارت آموزی به حاشیه رفت و کم رنگ‌تر شد. از سال ۱۳۹۶ و برابر تدابیر فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) مبنی بر مهارت آموزی کارکنان وظیفه، قرارگاه مهارت آموزی در ارتش و نیرو‌ها تشکیل و رسالت خود را در زمینه آموزش کارکنان وظیفه آغاز کرد.

معاون اجرایی ارتش افزود: ما در مسابقات مهارت آموزی نیرو‌های مسلح که با شعار «سرباز ماهر، پنجه‌های کارآمد و اشتغال مؤثر» برگزار شد، توانستیم مقام اول را کسب کنیم.

وی تصریح کرد: ارتش پایه و اساس آموزش را به صورت مرتب و منظم برنامه ریزی کرده و یکی از سازمان‌هایی است که توجه بسیار زیادی به آموزش دارد.

امیر سرتیپ محمودی تصریح کرد: خوشبختانه اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش در کنار سایر قسمت‌ها توانسته است در زمینه ماموریت‌های خود، فعالیت‌های مهارت آموزی را به نحو احسن انجام دهد.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد دهدار» رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش نیز طی سخنانی با اشاره به رشته‌های فرهنگی و هنری مرتبط با طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه در این اداره، گفت: این اداره برابر نقشه راه اعلامی از سوی دبیرخانه مهارت آموزی کارکنان وظیفه سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که سال ۱۴۰۲ را به عنوان گسترش مهارت آموزی اعلام کرده است، در زمینه مربی گری قرآن کریم در سطح تجوید، مربیگری روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، عکاسی دیجیتال، تصویربرداری، مداحی، گرافیک، طراحی سایت، تدوینگری، ویراستاری، خطاطی و دیوارنویسی، روایتگری دفاع مقدس و مجریگری اقدام به برگزاری کلاس‌های مهارت آموزی کرد.

حجت الاسلام دهدار ادامه داد: بر اساس تعاملات سازنده این اداره با سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان فنی و حرفه‌ای در سال جاری بزرگ‌ترین دوره‌های آموزشی مهارت آموزی کارکنان وظیفه در ۱۳ مهارت در حوزه فرهنگی و هنری انجام و به مهارت آموزان، مدرک رسمی و معتبر توسط سازمان‌های یادشده اعطا شد.

در پایان این مراسم از فرماندهی قرارگاه پشتیبانی ستاد ارتش و همچنین دژبان کل ارتش به علت کسب مقام اول مشترک و پادگان فجر آنجا به علت کسب مقام دوم تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار