در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر ارتش؛

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: حرکت ارتش در مسیر فتح قله‌های هنری/ اسلام حامی هنر فاخر و اصیل است

حجت‌الاسلام «محمدحسنی» گفت: دین اسلام حامی و پشتیبان هنر فاخر، اصیل و پاک است و این موضوع موجب افتخار تمام کسانی است که به دینی متدین هستند که مبلّغ هنر‌های فاخر، مسئله‌محور و پیام‌رسان است.
کد خبر: ۶۵۳۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲ - 28February 2024

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: اسلام حامی و پشتیبان هنر فاخر، اصیل و پاک استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش که امروز (چهارشنبه) در این سازمان برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات شایسته اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش در برگزاری این دوره از جشنواره سراسری تئاتر ارتش با اشاره به دیدگاه دین اسلام نسبت به هنر اظهار داشت: اسلام نه‌تنها موافق هنر است، بلکه خالق، بانی، مدافع، مبلغ و مروج هنر است و نمی‌توان در اسلام نکته‌ای را یافت که تهی از هنر باشد؛ چراکه اسلام دین هنر است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه کل دین اسلام آمیخته با هنر است، تصریح کرد: دین اسلام حامی و پشتیبان هنری است که فاخر، اصیل و پاک باشد و این موضوع موجب افتخار تمام کسانی است که به دینی متدین هستند که مبلّغ هنر‌های فاخر، مسئله‌محور و پیام‌رسان است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش هنر را توانایی و مهارت آفرینش زیبایی به شکلی نمادین دانست و افزود: در این جهان هیچ چیزی را نمی‌توان یافت که زیبا خلق نشده باشد و علت آن وجود خالقی خلاق است که زیبایی را دوست دارد و همه چیز را به زیباترین و بهترین شکل ممکن آفریده و به تعبیری می‌توان گفت این دنیا نمی‌توانست زیباتر از این خلق شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن ویژگی‌های منحصر به فرد هنر تئاتر تشریح کرد: هنر تئاتر را می‌توان مرجع و به تعبیری پدر و مادر همه هنر‌های نمایشی و دیداری دانست؛ تئاتر یکی از کم‌هزینه‌ترین و اثرگذارترین هنر‌های نمایشی است که با سرمایه اندک نیز می‌توان وارد این هنر شد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی هنر تئاتر را جزو سهل‌الوصول‌ترین هنر‌ها دانست و گفت: هنرمندی که بخواهد وارد عرصه هنر شود، خیلی زودتر از هنر‌های دیگر می‌تواند به آن دست پیدا کند در واقع می‌توان گفت تئاتر در آن دسته از هنر‌های نمایشی قرار می‌گیرد که حتی با یک نفر هم می‌توان آن را اجرا و تماشا کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به نسبت هنر تئاتر و روضه‌خوانی برای اهل بیت (ع) افزود: روضه‌خوانی برای اهل بیت (ع) نیز خود به نوعی هنر است که توسط روضه‌خوان برای مستمعین اجرا می‌شود که به برکت همین روضه‌هاست که اسلام حفظ شده است.

وی با اشاره به ویژگی دیگری از هنر تئاتر عنوان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مهم هنر تئاتر آن است که در هر مکان و فضایی امکان اجرایی شدن دارد و محدود به مکان خاصی برای اجرا نیست و همین ویژگی مهم است که این هنر را در دسترس عموم مردم قرار می‌دهد.

حجت الاسلام محمدحسنی در پایان تأکید کرد: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش وظیفه خود می‌داند که چراغ هنر را روشن نگه دارد. همچنین این سازمان به صورت تخصصی‌تر در مجموعه ارتش وظیفه خود می‌داند که دِین خود را به همه هنر‌ها به‌خصوص هنر تئاتر ادا کند و امید است که ارتش جمهوری اسلامی ایران پرقدرت‌تر از گذشته فاتح قله‌های هنری باشد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار