استاندار خراسان رضوی خبر داد؛

میزبانی مشهدالرضا از ۱۰ میلیون زائر در ایام نوروز

نظری گفت: پیش‌بینی می‌شود همانند سال گذشته در ایام نوروز حدود ۱۰ میلیون زائر به مشهد مشرف شوند.
کد خبر: ۶۵۵۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰ - 06March 2024

میزبانی مشهدالرضا از ۱۰ میلیون زائر در ایام نوروزبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی امروز در حاشیه مانور استانی ارائه خدمات به زائران نوروزی در خصوص میزان حضور زائران در ایام نوروز اظهارداشت: پیش‌بینی می‌شود همانند سال گذشته حدود ۱۰ میلیون زائر به مشهد مشرف شوند ضمن اینکه امسال تجربه خوبی برای خدمت‌رسانی به زائران در ماه رمضان همراه با تعطیلات نوروز را داریم.

وی با بیان اینکه موضوع زیارت در سطح ملی و استانی به عنوان یک موضوع راهبردی مورد نظر مسئولان ملی و استانی است، گفت: اعتقاد بر این است که گستردگی امر زیارت و زمینه‌سازی برای استفاده مردم از زیارت و تشرف جها پابوسی امام رضا (ع) در تمام حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار است. این توانایی وجود دارد که مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خود را در این عرصه حل کنیم.

استاندار خراسان رضوی بیان داشت: دو قرارگاه پیرامون زیارت و زائرین در استان تشکیل شده است؛ قرارگاهی در سطح خراسان رضوی مدیریت و برنامه‌ریزی دارد و یک قرارگاه مربوط به مقصد زائران است که در مشهد اجرایی می‌شود. 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امسال باتوجه به تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان؛ طبیعتا برنامه‌ها باید متناسب با ماه رمضان تنظیم شود از طرفی پیش‌بینی می‌شود ماندگاری زائران در مشهد بیشتر شود؛ لذا خدمت‌رسانی به تمام زائران از امروز، ۱۶ اسفند در سراسر استان آغاز می‌شود و تا ۲۴ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

نظری گفت: ظرفیت حمل‌ونقل هوایی، ریلی و جاده‌ای در حال بررسی هستند و این ظرفیت‌ها به طور مستمر در حال توسعه و اصلاح هستند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار