امام جمعه مشهد:

لزوم ایجاد بازدارندگی در مقابله با هنجارشکنی‌ها توسط نهاد‌های پاسدار قانون و امنیت/ انقلاب اسلامی ایران؛ دین را در معادلات راهبردی اثرگذار کرد

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: با وقوع انقلاب اسلامی ایران این‌طور نبود که نهضتی در گوشه دنیا شکل بگیرد تا حکومتی تغییر کند بلکه در جهان تک‌قطبی آن زمان که لیبرالیسم غربی حاکم بر کل عالم بود انقلاب، زمینه‌ای را ایجاد کرد تا دین در معادلات راهبردی اثرگذار باشد.
کد خبر: ۶۵۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰ - 08March 2024

امام جمعه مشهد: لزوم ایجاد بازدارندگی در مقابله با هنجارشکنی‌ها توسط نهاد‌های پاسدار قانون و امنیت/ انقلاب اسلامی ایران؛ دین را معادلات راهبردی اثرگذار کردبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار داشت: بنده لازم می‌دانم از همه شما مردم دلداده حماسه‌آفرین برای شرکت در این دو انتخابات سرنوشتساز تشکر کنم؛ خصوصاً مردم این سامان که با مشارکت خود، نشان دادند که در همه عرصه‌ها پای نظام جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌اند و آماری بیشتر از میانگین کشوری رقم زدند تا بار دیگر ثابت شود که «برادرجان خراسان است اینجا».

وی در تکمیل صحبت‌های خود یادآور شد: ماه بهمن، نمایشگر شفافی از مردمی بودن این نظام بود و نشان داد که حتی اگر دشمن برای حذف پشتیبانی مردم از جمهوری اسلامی ایران نیز دندان‌تیز کند، این ملت در هر سطح و توطئه‌ای، نقشه‌های او را نقش بر آب خواهند کرد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه گفت: در اجلاسیه اخیر خبرگان رهبری که هفته گذشته برگزار شد و به دوره پنجم مربوط بود، گزارشی از عملکرد خبرگان قرائت و مقرر شد این گزارش بدون هیچ حذف و اضافاتی به‌صورت علنی در مجامع عمومی و رسانه‌ها نیز تبیین شود تا مردم فکر نکنند خبرگان مجلسی است که سالانه دو بار تشکیل جلسه می‌دهد تا چه زمان، وقت تصمیم‌گیری فرابرسد. علاوه بر این، دیداری هم که در انتها با رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد که بیانگر سیاست‌های راهبردی این مجلس بود.

وی در تشریح اهم اقدامات و برنامه‌های صورت گرفته در احلاسیه اخیر مجلس خبرگان رهبری و دیدارشان با رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: در این دیدار مهم و اثرگذار، به مسائل مهمی پرداخته شد از جمله اینکه نسل سوم و چهارم انقلاب به گونه‌ای نسبت به این نهضت فکر می‌کنند که گویا فقط یک جنبش سیاسی بوده که پدرانشان خواسته‌اند فلان حکومت برود و فلان حاکمیت بیاید. درحالی‌که انقلاب اسلامی ایران، یک زلزله جهانی بود و معادلات بین‌المللی را برهم زد.

امام جمعه مشهد در ادامه بیان کرد: عزیزان من، فقط این‌طور نبود که نهضتی در گوشه دنیا شکل بگیرد تا حکومتی تغییر کند بلکه در جهان تکقطبی آن زمان که لیبرالیسم غربی حاکم بر کل عالم بود، انقلاب اسلامی زمینه‌ای را ایجاد کرد تا دین در معادلات راهبردی اثرگذار باشد.

وی تصریح کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی، لیبرال دموکراسی غرب با وجود اینکه نامی از آزادی و مردمسالاری را برگزیده بود، اما جز تسلط بر جان، مال و ناموس ملت‌های مستضعف و به ذلت کشاندن آزادیخواهان دستاورد دیگری داشت، اما با انقلاب اسلامی ایران، همه‌چیز تغییر کرد و کار به جایی رسید که امروزه ملتی در محاصره و مستضعف همچون مردم یمن، کشتی‌های بریتانیای دزد و راهزن و آمریکای جنایتکار را روی دریا درهم می‌کوبند و غرق می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهار داشت: به نام دین و اسلام است که امروزه انصارالله، کشتی آمریکایی را به آتش می‌کشد، حشدالشعبی موشک شلیک می‌کند، حزب‌الله پا به میدان می‌گذارد و در نهایت کار به جایی رسیده که اسلامخواهی به یک جریان غیرقابل توقف تبدیل شده است. به همین دلیل است که امروزه دشمن تلاش می‌کند تا در کنار همه ظلم‌ها و ستم‌هایی که دارد، دین را به‌عنوان یک نقطه عطف از این ملت و کشور بگیرد تا مردم بی‌دین شوند و انقلاب از بین مردم جمع شود.

وی در ادامه با اشاره به بیانات اخیر آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اخیرشان با اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: اینجاست که رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند وظیفه خبرگان، حفظ اصول ثابت این انقلاب است و برخلاف روال همیشه، تصریح شد که این اصول باید رصد شود و از آن صیانت صورت بگیرد. در این دیدار بر دو اصل اساسی انقلاب تأکید شد؛ یکی استکبارستیزی که راه اصلی تحقق ظهور و فرج است و دوم حفظ ارزش‌های دینی که با راهبرد‌های فرهنگی و نرم دشمن در زمانه حاضر مورد هجمه و حمله قرار گرفته است.

علم‌الهدی در تکمیل صحبت‌های خود عنوان کرد: به همین دلیل است که می‌گوییم بی‌حجابی بزرگ‌ترین سم دشمن علیه ارزش‌های دینی است و مردم باید خودشان مراقب بی‌حجابی باشند تا فراتر از یک هنجارشکنی فردی و سستی در دین از ناحیه افراد، به‌عنوان یک جرم سیاسی و راهکاری برای تحقق دشمن به دینستیزی و اسلامگریزی موردتوجه قرار بگیرد.

امام‌جمعه مشهد در پایان خطبه‌های این هفته نمازجمعه با تأکید بر ضرورت میدانداری مردم در عرصه دفاع از ارزش‌های دینی یادآور شد: متأسفانه لایحه عفاف و حجاب از کمیسیون قضایی و فرهنگی مجلس درآمد و راهی شورای نگهبان شد، اما ایراداتی داشت و همچنان این چالش وجود دارد. این خیلی مهم است که برای پوشش دادن حرکت‌های بازدارنده؛ نهاد‌های پاسدار قانون و امنیت، یک پشتوانه فرهنگی و قانونی ایجاد شود، اما مایه تأسف است که کار در برخی حوزه‌های حاکمیتی گره خورده و در این شرایط، شما مردم باید خودتان به میدان بیایید و پشتوانه ارزش‌های دینی باشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار