یادداشت/ شهاب شعبانی‌نیا

بهترین الگوی پیشرفت کشور

عملکرد نظامیان بی‌ادعای ایران‌زمین در خلق توان دفاعی اطمینان‌بخش و خودکفایی در تولید تجهیزات نوین دفاعی می‌تواند الگویی برای سایر دستگاه‌ها در جهت پیشرفت کشور و خدمت‌رسانی به مردم باشد.
کد خبر: ۶۵۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۱ - 11March 2024

.گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- شهاب شعبانی‌نیا؛ انقلاب اسلامی در طول بیش از چهار دهه‌ای که از پیروزی آن می‌گذرد، تأثیرات متعددی در سطح کشور و همچنین منطقه داشته و موجب برهم خوردن معادلات مختلفی در سطح بین‌المللی شده است.

در واقع، پیروزی انقلاب اسلامی عامل تحقق شعار راهبردی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» شد و با نفوذ در قلب ملت‌های مسلمان منطقه، شکل‌گیری جبهه مقاومت را رقم زد؛ جبهه‌ای که به عنوان یک «قدرت صالح» در مقابل کشور‌های سلطه‌گر و مستکبر ایجاد شده است و مانع از تحقق خواسته‌های نامشروع آن‌ها می‌شود.

ایران اسلامی نیز به عنوان کشوری مهم و تأثیرگذار در منطقه و عرصه بین‌الملل، نقش مؤثری در شکل‌گیری و توسعه جبهه مقاومت داشته است. یکی از عوامل اصلی برای نقش‌آفرینی فعالانه و مؤثر در سطح بین‌المللی، برخورداری از توان دفاعی و قدرت بازدارندگی بالاست تا به عنوان ابزاری مهم پشتوانه سیاست خارجی کشور باشد؛ توانی که کشورمان به لطف انقلاب اسلامی و مجاهدت نیرو‌های متخصصِ مؤمن و متعهد به آن دست یافته است.

خودکفایی در حوزه نظامی و دستیابی به فناوری‌های نوین دفاعی آن هم در شرایط تحریم، یک شگفتی محسوب می‌شود و اینکه امروز می‌توانیم پاسخ قاطعی به هرگونه تهدید بدهیم، حاصل تفکر «ما می‌توانیم» است.

نیرو‌های مسلح در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی تحت رهبری امام خمینی (ره) و در سال‌های پس از آن با هدایت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) توانستند سطح بازدارندگی دفاعی کشور را تا حدی ارتقا دهند که دیگر هیچ دشمنی، جرأت تعرض به مرزهای کشور و جنگ سخت با ایران را نداشته باشد.

پیشرفت روزافزون توان دفاعی کشور، در منطقۀ پر التهاب غرب آسیا امنیتی پایدار را برای ایران اسلامی رقم زده است؛ امنیتی که هرگونه فعالیتی تنها با وجود آن امکان‌پذیر است.

در واقع نظامیان بی‌ادعای ایران‌زمین به گونه‌ای عمل کرده‌اند که امروز از یک سو امکان صادرات محصولات دفاعی و ارزآوری برای کشور فراهم شده است و از سوی دیگر، قدرت نظامی بزرگی همچون آمریکا به دنبال ایجاد بازدارندگی در برابر توان موشکی و پهپادی ایران در سطح منطقه است.

بر این اساس و با عنایت به تأثیرات مثبتی که انقلاب اسلامی در رشد چشمگیر توان دفاعی ایران داشته است، این انتظار از مسئولان سایر دستگاه‌های کشور وجود دارد که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را الگویی در جهت پیشرفت امور و خدمت‌رسانی به مردم قرار دهند و با توجه به جنگ اقتصادی دشمن علیه ملت ایران، عملکردی مدبرانه و به‌هنگام در این عرصه داشته باشند تا علاوه بر پیروزی در جنگ سخت که در دوران دفاع مقدس حاصل شد، در جنگ اقتصادی نیز به پیروزی دست یابیم.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار