امام جمعه مشهد:

وقتی مردم صاحب اقتصاد باشند تحریم آمریکا بی‌اثر خواهد بود

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به نام‌گذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: وقتی که مردم بشوند همه کاره اقتصاد کشور، دنیا خواهد فهمید آمریکا قدرت تحریم اقتصادی را هم از دست داده است.
کد خبر: ۶۵۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱ - 22March 2024

رسوایی جهانی آمریکا و صهیونیسم در جنایات غزه/وقتی که مردم صاحب اقتصاد کشور باشند؛ تحریم آمریکا نیز بی‌اثر خواهد بودبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، آیت‌الله سید «احمد علم‌الهدی» امام جمعه مشهد، ظهر امروز در خطبه‌های نخستین نمازجمعه سال ۱۴۰۳، که مصادف با یازدهم ماه مبارک رمضان ایراد شد، با اشاره به سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: همه ساله این امتیاز برای مردم این کشور و این ملت وجود دارد و آن، افاضات راهبردساز و رهنمود آفرین آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدای هر سال است که آرامش کاملی برای تمام مردم ایران در ابعاد و شرایط مختلف ایجاد می‌کند. این که در اول هر سال با رهنمود‌های ولایی رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسیر حرکت برای مدیران کشور و تکلیف برای مردم مشخص می‌شود، مردم آرامش پیدا می‌کنند و این آرامش در ابتدای هر سال از نعمت‌های خاص پروردگار است که به برکت حاکمیت ولایت الهی در کشور ما به وجود می‌آید.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که این امتیاز متعلق به مردم ما هست و هیچ مردمی روی کره زمین از این امتیاز برخوردار نیستند، در ادامه یادآور شد: معمولأ سال که جدید می‌شود، در ذهن همه می‌آید که یک تصویر از همه سختی‌ها و آرامش‌هایی که در مسائل شخصی و اجتماعی در سال گذشته برای آنان به وجود آمده، شکل می‌گیرد، اینجاست که می‌گویند امسال گذشت، اما آیا در سال جدید بازهم همان سختی‌ها و شدائد در زندگی وجود دارد یا می‌خواهد درست شود؟

امام جمعه مشهد در تکمیل صحبت‌های خود افزود: وقتی رهنمود خط ساز مقام ولایت در برابر بینش مردم ما در چنین حالتی قرار گرفت، مردم آرام می‌شوند که امسال بناست یک تحول اتفاق بیفتد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به جنایات رژیم اشغالگر قدس در ماه‌های اخیر در غزه گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ جریان غزه جزو تلخ‌ترین مسائل ما در زندگی سال گذشته بود. این منطقه باعث تحولی شد که تاریخ را عوض کرد که شاید با هیچ وسیله‌ای جز این اتفاق نمی‌شد چنین تحول عمیق و عظیم تاریخی به وجود آورد که آبروی آمریکا و استکبار در مقابل همه ملت‌ها و انسان‌ها، حتی کسانی که به آنان وابسته بودند و امید داشتند، نیز برود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی همچنین تأکید کرد: کار به جایی رسید که همه مردم فهمیدند مدرنیسم یعنی دروغ و شعار‌های مدرنیته غربی و حقوق بشر، همه‌اش کذب، غیر واقع و کلاهبرداری و جنایت است، این جنایات سبب شد کار به جایی برسد که چند طبیب در سازمان ملل میز گرد تشکیل بدهند و بیانگر جنایات و مظالم آمریکا و اسرائیل در مقابل چشم مردم دنیا باشند.

آیت‌الله علم‌الهدی همچنین با اشاره به تاریخچه جنایات ایالات متحده آمریکا بیان کرد: آمریکا در دنیا نه آبرو دارد و نه انسان است، یک دزد، جانی و آدمکش است که جز جنایت در کارنامه‌اش نیست، همه دنیا اینطور آمریکا را می‌شناسند و آن هم با مظلومیت‌های مرد و زن غزه در مقابل جنایات و مظالمی که آمریکا انجام داد، رخ داد، تلخ بود، اما این تلخی چنین تحولی در دنیا به وجود آورد. امروز نه کسی روی هژمونی آمریکا به‌عنوان یک مستکبر جهانی حساب می‌کند و نه به عنوان یک قدرت دارای برترین تسلیحات نظامی. چون مردم دیدند مقاومت، آبروی آمریکا را برد، یمنی‌ها ناو آمریکایی را آتش زدند و آمریکا هم هیچ غلطی نتوانست بکند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که امام خمینی (ره) فریب به بیش از سی سال پیش به ما فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» و فرموده امام را امروز با چشم خودمان دیدیم، در ادامه تصریح کرد: امروز دیگر برای استکبار جهانی هیچ سلطه‌ای نمانده و آن‌ها همه چیزشان را از دست داده‌اند، اما متأسفانه برخی روی مسئله «تحریم اقتصادی» حساب می‌کنند و در کشور ما نیز عده‌ای کوتاه فکر زمزمه‌اش می‌کنند. آنان حساب می‌کنند آمریکا دیگر اسلحه‌اش کاربرد ندارد، در نیروی نظامی ضعیف است و قدرت مبارزه ندارد، منفور است و حتی محبوبیتی در دل خود مردم آمریکا هم ندارد، اما می‌گویند در عین حال پول و امکانات در اختیار آمریکاست و نکند با تحریم اقتصادی بتواند به جایی برسد.

وی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: طبق رهنمود‌های ایشان، خوشبختانه دولت در خنثی‌سازی تحریم‌های اقتصادی آمریکا قدم‌های بلندی برداشته است. دیگر امروز در کشور از نتایج و آثار تحریم اقتصادی آمریکا مصیبت و مشکلی را حس نمی‌کنیم، اما برای این که آمریکا از این اسلحه نیز خلع سلاح شود و دنیا بفهمد آمریکا قدرت تحریم اقتصادی نیز ندارد، آیت‌الله خامنه‌ای امسال را مزین بدین نام کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که وقتی مردم بشوند همه کاره اقتصاد کشور، دنیا خواهد فهمید آمریکا قدرت تحریم اقتصادی را هم از دست داده است، در ادامه افزود: مردم که وارد عرصه و فعالیت‌های اقتصادی بشوند، تولید را به دست بگیرند و نقدینگی آنان به جای طلا و ارز در عرصه تولید وارد شود، عملیات مردمی وجود دارد و آمریکا نیز خلع سلاح می‌شود.

وی وجود نقدینگی مردم در جریان تولید را سبب مالکیت آنان بر چرخه‌های اقتصادی و شکست تحریم‌ها دانست و گفت: آن روزی که انقلاب اسلامی با نهضت امام آغاز شد، امام مردم را از دشمن جلوتر انداخت، دشمن تهدید می‌کرد مردم بروید در خانه‌هایتان، شما را می‌کشم، مردم آمدند در عرصه و نشان دادند با سینه خشک به استقبال گلوله داغ آمدند و از دشمن جلوتر افتادند لذا دشمن شکست خورد و انقلاب به پیروزی رسید، این اتفاق مربوط به همه عرصه‌های زندگی ما هست.

 امام جمعه مشهد آوردن مردم به عرصه تحولات را معجزه امام خمینی (ره) توصیف کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تصمیم گرفتند مردم را به عرصه تولید بیاورند. تولید منحصر به صنعت و فناوری نیست، با امکاناتی که در کشور داریم مسئله تولید کشاورزی می‌تواند دنیا را بازار ما قرار بدهد تا در همه جای دنیا بتوانیم محصولاتمان را صادر کنیم. برای نمونه؛ می‌گویند این مشهد ما آب ندارد و کم آب است، اما در عین حال خاک مساعدی دارد. به قول یکی از آقایان، خاک اینجا در پرورش گردو، پسته و کراویه مناسب است که با عنایت خدا این محصول تنها در سرزمین ما و این خاک عمل می‌آید.

وی همچنین تأکید کرد: اگر تولید کشاورزی برای همه مردم ملاک فعالیت باشد، تولید توسعه پیدا کند و اگر مردم در تولید دست داشته باشند، ثروت مال مردم می‌شود و اقتصاد در دست خودشان است، دیگر کسی نمی‌تواند اقتصاد را تحریم کند و دشمن خلع سلاح می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی را دارای دو مخاطب مسئولان و مردم دانست و در ادامه تصریح کرد: یک راهبرد برای مسئولان که دولت و مجلس هستند، بود تا موانع مشارکت مردم در تولید را از بین ببرند. مانع که برداشته شد، مردم هم باید در عرصه تولید حاضر شده و فعالیت کنند. در این شرایط دیگر بیکاری در کشور معنا ندارد، اما وقتی موانع مشارکت در تولید کنار رفت و مردم هم کنار ایستادند، اشکال در عمل خودشان است؛ منتهی مردم ما ثابت کردند غیرتمند هستند و در همه عرصه‌ها به‌خصوص در عرصه‌های دینی در میدان هستند که این نکته بسیار ارزشمند است.

آیت‌الله علم‌الهدی در پایان خطبه‌های نمازجمعه این هفته مشهد گفت: ان‌شاءالله فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ امسال ما را سال خاصی قرار می‌دهد که هم سال برکت باشد و هم رحمت، زیرا فرمودند «جهش تولید با مشارکت مردم» که این تولید برکت و رحمت است چراکه حلول سال جدید در ماه مبارک رمضان بود و ان‌شاءالله مظهر این برکت و رحمت را در زندگی مردم مشاهده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار