نشست جمع آوری زکات فطره در شهرستان چرداول

نشست جمع آوری زکات فطره در شهرستان چرداول با حضور امام جمعه موقت این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۴ - 07April 2024

نشست جمع آوری زکات فطره در شهرستان چرداولبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام، نشست جمع آوری زکات فطره در شهرستان چرداول با حضور حجت الاسلام «عمران احمدی» امام جمعه موقت شهرستان چرداول، «رسول نارنجی» معاون فرمانداری برگزار شد.

حجت الاسلام احمدی امام جمعه موقت شهرستان چرداول در این نشست اظهار داشت: در آیات و روایات فراوان بحث کمک به مستمندان ونیازمندان تاکید شده است که مسئله زکات بعداز نماز امده است که این نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

«رسول نارنجی» معاون سیاسی، امنیتی فرماندار چرداول در این  نشست گفت: پرداخت زکات یک توصیه الهی ومورد تاکید ائمه معصومین می‌باشد که باید مسئوولین ادارات با همکاری با کمیته امداد امام خمینی شهرستان این امر مهم را در بین مردم جا انداخته تامردم هم بیشتر از گذشته در امر پرداخت زکات مشارکت کنند.

وی افزود: پروردگار در قرآن کریم در حقیقت پرداخت زکات فطره را بر نماز عید مقدّم داشته و آن را موجب رستگاری و سعادتمندی قرار داده است و این اوج اهمیت و شکوه زکات فطره است.

این مسئول متذکر شد: یکی از ثمرات و البته فلسفه وجوب زکات فطره دستگیری مستمندان و نیازمندان است که با پرداخت این زکات مرتفع می‌شود. اگر چندین میلیون مسلمان و شیعه زکات فطره خود را بپردازند، مشکل بسیاری از فقیران و مستمندان مرتفع می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار