در منطقه فارس و جنوب کشور؛

سی و دومین دوره مسابقات قرآن و اذان وزارت دفاع پایان یافت

مرحله منطقه‌ای سی و دومین دوره مسابقات قرآن و اذان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منطقه فارس و جنوب کشور با معرفی نفرات برگزیده در شیراز به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۶۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵ - 23November 2013

سی و دومین دوره مسابقات قرآن و اذان وزارت دفاع پایان یافت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، این مسابقات در شیراز در دو بخش خواهران و برادران ویژه کارکنان، همسران و فرزندان و سربازان وزارت دفاع استانهای فارس، بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و کرمان برگزار شد.
 
مسابقات مذکور در رشتههای حفظ یک جزء، سه جزء، پنج جزء و 10 جزء، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق و اذان اجرا شد.

اختتامیه این مسابقات برای اولین بار به صورت جشنواره قرآنی و در قالب مراسم تجلیل از فعالان و برگزیدگان سی و دومین دوره مسابقات قرآن کریم وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منطقه فارس و جنوب کشور برگزار شد که در طی آن از 90 نفر از برگزیدگان این مسابقات تجلیل به عمل آمد.
 
جشنواره قرآنی وزارت دفاع در استان فارس و جنوب کشور با قرائت آیاتی چند از کلامالله مجید توسط نفر اول قرائت تحقیق این مسابقات آغاز و در ادامه سرود ملی ایران پخش شد، سپس سردار سرتیپ دوم پاسدار ناصر دهقانی، معاون تبلیغات و روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ایراد سخنرانی پرداخت.
 
سردار دهقانی در این مراسم ضمن تسلیت ایام عزاداری امام حسین(ع) بر ضرورت استفاده از این ایام تأکید کرد و گفت: حاملان قرآن قلب و روح خود را منزلگاه قرآن کرده و شرافت قرآنی پیدا کردهاند و قلب و ذکر آنها به برکت قران شرافت پیدا کرده است.
 
وی خاطرنشان کرد: بحمد الهی حیات ما در دورهای قرار گرفته است که قرآن  کریم در آن، عزت پیدا کرده و آثار عملی، عمل به قرآن ظهور و بروز پیدا کرده است.
 
معاون تبلیغات و روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: در این دوره قرآن کریم محور زندگی ما و وجه همت مسئولان و زمامداران کشور به خصوص در رأس همه مقام معظم رهبری شد.
 
وی اظهار کرد: معظمله اول مشوق در راه عمل به قرآن و فرامین آن هستند و راهبر ترویج عمل به قرآن وجه همت ایشان است و ما نیز به توفیق الهی به دنبال اجرای این رهنمون الهی هستیم.
 
سردار دهقانی عنوان کرد: امروز قرآن در وانفسای پدیدار شدن ابرهای فتنه و تهاجم فرهنگهایی که ناموس و عقیده و باور ما را هدف گرفتهاند تنها پناهگاه ماست و این کتاب الهی، پناهگاه امنی است که آسیب نمیبیند و فرزندان و خود ما را از این تهاجمات مصون خواهد داشت.
 
معاون تبلیغات و روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تأکید کرد: امروز که از فرهنگهای مختلف غبار فتنه بر میخیزد و از دنیای مسیحیت و یهود و جریانهای انحرافی در درون دنیای اسلام که به دست استعمار به وجود آمده از جمله فرقههای وهابیت و تکفیری، تنها پناهگاه ما قرآن است.
 
وی با تأکید بر اینکه امروز قرآن بزرگترین سرمایه اسلام است که باید منشأ تولید علم، اندیشه و دانش شود، بر ضرورت استفاده از این سرمایه الهی تأکید کرد و افزود: اگر سرمایهای معطل بماند و مورد استفاده قرار نگیرد اسراف است.
 
سردار دهقانی تأکید کرد: قرآن به عنوان عظیمترین سرمایه دنیای اسلام و بزرگترین سرمایه ملت ایران نباید معطل بماند و این سرمایه باید در گردش باشد و تولید کننده دانش، عفت و ایمان باشد و بر ایمان و علم ما بیفزاید.
 
معاون تبلیغات و روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ابراز امیدواری کرد: قدر این سرمایه را بدانیم و از آن استفاده برده و در گردش بیاوریم. 
 
وی در ادامه سخنان خود به برگزاری این مسابقات قرآن اشاره کرد و گفت: برگزاری تمام مسابقات قرآن و جشنوارههای قرآنی مقدمهای جهت به دست آوردن این سرمایه الهی است.
 
سردار دهقانی خاطرنشان کرد: امسال مسابقات قرآنی به صورت منطقهای در وزارت دفاع در 6 منطقه شیراز، اصفهان، مشهد و سه منطقه در شرق، غرب و مرکز تهران برگزار میشود.
 
معاون تبلیغات و روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ابراز کرد: با برگزاری مرحله اول این مسابقات در شیراز مشخص شد که چه سرمایههای عظیم قرآنی نهفته است که این سرمایهها در صورتی که ابتکار عمل به دست داشته باشند و فرصت ابراز اندیشهها، طرحها و برنامههایشان داشته باشند، میتوانند این سرمایههای عظیم را به حرکت درآورند.
 
وی با بیان اینکه در مسابقات قرآن امسال در وزارت دفاع 30 هزار نفر شرکت کردند، گفت: در مرحله نیمه نهایی 5 هزار نفر مشارکت کردند و انشاءالله مسابقات در سطح پایانی در تهران برگزار خواهد شد.
 
سردار دهقانی در بخش پایانی سخنان خود از دستاندرکاران و کسانی که برای برگزاری این مسابقات تلاش کردند، تقدیر به عمل آورد.
 
حجتالاسلام سیدمحمد میرعمادی، ارشد عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منطقه فارس در ابتدای این مراسم طی سخنانی گفت: مسابقات قرآنی وزارت دفاع همه ساله در شرایط بسیار مطلوبی برگزار شده و این دوره، دوره سی و دومین آن است که در سال جاری در 6 منطقه کشور در حال اجراست.
 
حجتالاسلام میرعمادی اظهار کرد: آغاز این دوره از مسابقات در شیراز برگزار شد که بحمدالله این مسابقات به نحو مطلوب با حضور کارکنان، همسران و فرزندان و سربازان وظیفه برگزار گردید.
 
ارشد عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منطقه فارس در ادامه سخنان خود به ایام محرم و سوگواری شهادت امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: پیوند عمیقی بین امام حسین(ع) و قرآن کریم برقرار است؛ همانطور که خداوند قرآن کریم را سید کلام میداند، امام حسین(ع) نیز سید الشهداست.
 
وی ادامه داد: همانطور که قرآن میزان القسط است امام حسین(ع) نیز امرت بالقسط است و همچنین قرآن کریم موجب پند و ارز است و امام حسین(ع) هم در صحرای کربلا میفرماید که بگذارید من شما را به حق موعظه میکنم.
 
حجتالاسلام میرعمادی، قرآن را هدایتگر به سوی رشد دانست که موجب به یقین رساندن بشر میشود و گفت: امام حسین(ع) نیز فرمود که من شما را به راه رشد و تعالی دعوت میکنم و در زیارتنامه آن حضرت میخوانیم حتی اتئک الیقین.
 
این مقام مسئول با تأکید بر اینکه قرآن کریم بهترین شفاعتگر است، افزود: امام حسین(ع) نیز به مقام شفاعت رسیده است.
 
وی اظهار کرد: قرآن کریم برای تمام زمانها و تمام انسانهاست و هرگز نام مبارک امام حسین(ع) از صفحه تاریخ محو نخواهد شد.
 
حجتالاسلام میرعمادی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم حق قرآن را ادا کنیم و اگر در این راه اهمال کنیم از نورانیت قرآن فاصله گرفتهایم.
 
بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم گروه تواشیح اخلاص از گروههای تواشیح ممتاز شیراز به اجرا برنامه پرداختند و سپس مراسم با پخش کلیپ روند برگزاری برنامه ادامه یافت.
 
تجلیل از برگزیدگان در بخش خواهران بخش دیگر این برنامه بود که طی آن از برگزیدگان هر رشته به صورت جداگانه تجلیل به عمل آمد.
 
در بخش خواهران شاغل در رشتههای مختلف 20 نفر شرکت کرده بودند که از این تعداد از هر رشته 3 نفر برگزیده شناخته شدند و در بخش همسران کارکنان در رشته ترتیل 41 نفر شرکت کردند که در این رشته 3 نفر برگزیده، در رشته حفظ نیز 58 نفر شرکت کردند که 7 نفر برگزیده شناخته شدند.
 
در بخش فرزندان کارکنان رشته حفظ 27 نفر شرکت کرده بودند که از این تعداد 6 نفر برگزیده و در رشته ترتیل نیز 24 نفر شرکت کرده بودند که از این تعداد 3 نفر حائز رتبههای برتر شده بودند.
 
بنا بر این گزارش، در ادامه مراسم 6 نونهال قرآنی مهدکودک قرآنی مجتمع مسکونی امام رضا(ع) به قرائت قرآن کریم پرداختند و در ادامه برگزیدگان بخش برادر تجلیل شدند.
 
در بخش برادران شاغل در رشته ترتیل 59 نفر شرکت کردند که از این تعداد 3 نفر برگزیده شدند و در رشته تحقیق 11 نفر و 3 نفر برگزیده، رشته اذان 41 نفر و 3 نفر برتر شناخته شدند ضمن اینکه در رشته حفظ نیز 3 نفر برگزیده معرفی شدند.
 
در بخش فرزندان پسر در رشته ترتیل 13 نفر مشارکت کردند که 3 نفر برگزیده شدند و در رشته اذان نیز 15 نفر شرکت کننده و سه نفر برگزیده، در رشته حفظ 1، 3 و 5 جزء نیز 3 نفر برگزیده شناخته شدند.
 
در بخش سربازان وظیفه وزارت دفاع نیز در رشته اذان 2 نفر برگزیده و در رشته حفظ یک جزء یک نفر برگزیده معرفی شدند.

نظر شما
پربیننده ها