مسابقات سراسری اذان و قرآن کریم ندسا در مشهد مقدس برگزار شد

مرحله پایانی مسابقات سراسری اذان و قرآن کریم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور نفرات برتر قرآنی در مشهد مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵ - 23November 2013

مسابقات سراسری اذان و قرآن کریم ندسا در مشهد مقدس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم اختتامیه مسابقات سراسری اذان و قرآن کریم ندسا با حضور حجت الاسلام والمسلمین صداقت مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه و سردار آسودی معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه با معرفی نفرات برتر و راه یافته به مسابقات سراسری سپاه پایان یافت.

نماینده ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه قرآن کریم در ابعاد گوناگون معنوی و اعتقادی زندگی انسان، گفت: در قرآن ظرفیتها و گنجینههای تحول آفرین و انسان ساز فراوانی وجود دارد که باید استخراج و به آنها پرداخته شود.

صداقت بیان کرد: قرآن متعلق به یک زمان خاص نیست و امروز بعد از 1400 سال کاملاً به روز است و ما نیز باید از تمام ظرفیتهای قرآن استفاده کنیم.

وی خطاب به قاریان و حافظان قرآن کریم افزود: قاریان و حافظان قرآن باید ترویجدهنده قرآن در جامعه باشند تا مبحث قرآن در جامعه گسترش یابد.

سردار آسودی معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با بیان اینکه انقلاب اسلامی با تکیه بر قرآن و اسلام، سدی در مقابل پیشروی استکبار جهانی است، بیان کرد: دشمنان همه مساعی خود را برای توقف و نابودی این انقلاب به کار گرفتهاند.

سردار آسودی یکی از راههای رشد و بالندگی و پیشرفت انقلاب اسلامی را تبعیت از سبک زندگی اسلامی برشمرد و گفت: واحد اصلی سبک زندگی اسلامی رفتار است که از ارزشها ناشی شده و هر چه این ارزشها عمیقتر باشد رفتار انسان نیز به سبک زندگی اسلامی نزدیکتر میشود.پ

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها گلایه فرمودند که راهبردها ارائه میشود اما فعالان فرهنگی این راهبردها را تبدیل به راهکار نمیکنند.

سردار آسودی با اشاره به تهدیدات دشمنان انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد: برخی از تهدیدات دشمن میترسند و دلیل آن این است که ریشه آنها وابسته به قرآن و عترت نیست، اگر کسی دارای سرمنشاء قرآنی باشد از تهدیدات استکبار نمیترسد.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای جنگ تحمیلی، رژیم بعثی عراق 19 فرودگاه ایران را بمباران کرد و ادعا میکرد در مدت یک هفته انقلاب اسلامی ایران را نابود میکند، اما امام راحل چون دارای ریشه قرآنی بود با صراحت و آرامش فرمود آنچنان به صدام سیلی میزنیم که نتواند بلند شود.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اساتید زبده جنگ نرم هستند، بیان کرد: وزیر سابق امور خارجه آمریکا میگفت تمام راهبردهایی را که اندیشمندان آمریکایی ظرف مدت چندین ماه و با بحثهای طولانی در اتاقهای فکر به آن میرسند رهبری ایران با یک سخنرانی تمام آنها را فرو میریزد.

سردار آسودی افزود: دلیل اصلی این مسئله ریشه قرآنی کلام و رفتار مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه امروز جنگ نظامی اولویت خود را از دست داده است، عنوان کرد: 17 میلیارد بدهکاری نتیجه حمله ناشیانه آمریکا به عراق و افغانستان بوده است و این مسئله نشان میدهد که دیگر برای آنها جنگ نظامی به صرفه نیست و تمام هدف خود را متوجه تغییر سبک زندگی اسلامی کردهاند.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اینکه آمریکاییها و شخص رئیس جمهور آنها دائما تکرار میکنند همه گزینهها روی میز است شبیه به یک مزاح و بلوف سیاسی است زیرا آنها امروز تمام توجه خود را به جنگ نرم معطوف کردهاند.

وی افزود: دو راهبرد اصلی دشمنان در عرصه جنگ نرم ترویج بیعفتی در میان زنان و بیغیرتی در میان مردان است، باید با بهرهگیری از فرصتهایی که محرم و صفر به عنوان مهمترین مولفههای قدرت نرم شیعه در اختیار ما قرار میدهند به مصاف جنگ نرم دشمنان برویم.

همچنین حجتالاسلام مهدی زنگی آبادی مسئول روابط عمومی و تبلیغات نیروی دریایی سپاه نیز طی سخنانی گزارشی از فعالیتهای قرآنی در نیروی دریایی سپاه و روند برگزاری مسابقات ارائه کرد و گفت: حرکت رو به رشد سریعی را در برنامههای قرآنی نیروی دریایی سپاه شاهد هستیم.

وی افزود: مهمترین مؤلفه قدرت ما تکیه بر ایمان و معنویت است و لذا توجه به قرآن و برنامه های قرآنی یکی از اولویت های نیروی دریایی سپاه است.

وی با بیان اینکه در این مسابقات 100 نفر از حافظان و قاریان نیروی دریایی سپاه شرکت داشتند، گفت: به لطف خدا رقابت های قرآنی نیروی دریایی سپاه با کیفیت بالاتری نسبت به سال های گذشته برگزار شد. و شرکت کنندگان در رشتههای حفظ کل، حفظ 25 جز، حفظ 20 جزء، حفظ 15، 10 و 5 جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و اذان در دو سطح پایوران و ناویان به رقابت پرداختند و نفرات برتر ضمن دریافت هدایای نقدی، به مسابقات سراسری سپاه معرفی شدند.

نظر شما
پربیننده ها