خبرنگارِ فرمانده-2/

ژست 2 فرمانده در کلافگی پنچر شدن ماشینِ بدون زاپاس

"من گفتم خیلی خوب، شما که زاپاس نیاوردی زحمت می‌کشی چرخ را باز می‌کنی خودت می‌بری اهواز پنچرگیری می‌کنی و برمی‌گردی. گفت باشد، ولی بیا دو تا عکس بگیریم."
کد خبر: ۶۷۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱ - 27January 2016

ژست 2 فرمانده در کلافگی پنچر شدن ماشینِ بدون زاپاس

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار رحیم صفوی میگوید: در عکس زیر، راننده خودرو شهید حسن باقری است. همراه با شهید باقری و یک بلیزر به سوسنگرد میرفتیم، او هم راننده بود.

بلیزر هم یک ماشین شش سیلندر بسیار قوی است. حسن باقری با اینکه جسمش کوچک بود ولی رانندگیش فوق العاده خوب بود و از من بهتر رانندگی میکرد. ماشین پنجر شد و او شروع به خندیدن کرد، من گفتم جای خندیدن نیست که ماشین پنجر شده، او گفت نه خنده دارد و اینکه ما زاپاس نداریم.

من گفتم خیلی خوب، شما که زاپاس نیاوردی زحمت میکشی چرخ را باز میکنی خودت میبری اهواز پنچرگیری میکنی و برمیگردی. گفت باشد، بیا دو تا عکس بگیریم. یک بار او ژست گرفت و من عکس انداختم و یک بار هم من نشستم. او روحیهای فوق العاده داشت و از نظر قلبی به هم خیلی نزدیک بودیم.

در فاصلهای که حسن باقری رفت تا پنچری لاستیک را بگیرد، من نشسته بودم و قرآن میخواندم.


سال 1359 – جاده اهواز سوسنگرد

خاطره بالا برگرفته از کتاب عکس "شوق وصال" است. این کتاب، مجموعهای از تصاویر جبهه و جنگ به همراه عکس نوشتههایی از سردار سرلشکر یحیی رحیم صفوی است که در هفته دفاع مقدس سال جاری در باغ موزه دفاع مقدس تهران رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار