ایران کشوری ضد تروریسم در نمایشگاه کاریکاتور معرفی شد

جشنواره‌ بین‌المللی کارتون و کاریکاتور داعش که به دنبال روشنگری این گروهک تروریستی بوده، بازتاب خوبی در بین هنرمندان و رسانه‌های جهان داشته‌ است.
کد خبر: ۶۸۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ - 29January 2016

ایران کشوری ضد تروریسم در نمایشگاه کاریکاتور معرفی شد

به گزارش فرهنگ و هنر دفاع پرس، گروهک تکفیری تروریستی داعش به دروغ با پرچم اسلام و به بهانه جهاد، طی عملیاتهای متعدد جهان امروز را درگیر خود کرده است و مخدوش کردن چهره واقعی اسلام را دنبال میکند.

این گروهک تروریستی عامل فتنه برای تشخیص حق از باطل است که در این برهه از زمان ضرورت دارد، افرادی هوشمند برای مردم جهان حقیقت را روشن کنند.

یکی از اقدامات مهم در عرصه هنر، برگزاری مسابقه بینالمللی کارتون و کاریکاتور داعش توسط انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و جشنواره هنر مقاومت بود که هنرمندان 43 کشور با ارسال یک هزار و 72 اثر در این رویداد هنری شرکت کردند. 202 نفر از شرکت کنندگان مسابقه ایرانی بودند و سپس اندونزی با 22 هنرمند، برزیل با 17 هنرمند، چین با 15 هنرمند و ترکیه هم با 15 هنرمند بیشترین تعداد شرکتکننده را داشتند.

این رویداد هنری تاکنون توانسته مخاطبان زیادی را به تفکر وا دارد و کسانی که در شکلگیری گروهک تروریستی داعش نقش داشتند را افشا کند که میتوان در این آثار حمایت رژیم صهیونیستی، آمریکا، قطر، عربستان سعودی، ترکیه، انگلیس و فرانسه از گروهک تروریستی داعش را مشاهده کرد.

قابل ذکر است که بعد از اعلام فراخوان برای به تصویر کشیدن کاریکاتور چهره از کسانی که در شکلگیری و حمایت گروهک تروریستی داعش نقش داشتند، از سفارت قطر چندین بار پیگیری کردند تا چهره ولیعهد قطر را در این مسابقه حذف کنند اما به دلیل پشتیبانی قطر از این جریان این کار را انجام نگرفت حتی آنها از طریق وزارت امور خارجه ایران وارد شدند اما نتیجهای نگرفتند.

این مسابقه در حالی برگزار شد که خیلی از هنرمندان دنیا به واسطه عدم امنیت با اسم مستعار در این رویداد شرکت کردند. در هر صورت مسابقه کاریکاتور داعش بازتاب خوبی در رسانههای جهان داشت و برخی از هنرمندان جهان از جمله «لوک دسچیمائکر» کاریکاتوریست بلژیکی از این رویداد حمایت کردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار