سی و هفتمین فجر پایداری-36

جلالی: پایه‌های اقتصادی کشور باید با اقتصاد مقاومتی استوار شود

رئیس مرکز پژوهش‌های انقلاب اسلامی با بیان اینکه پایه‌های اقتصادی کشور با اقتصاد مقاومتی باید استوار شود، گفت: در دوره پسابرجام ایران نباید به پایگاهی برای ورود کالاهای کشورهای خارجی تبدیل شود بلکه باید به دنبال انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری برای رشد و ارتقای اقتصادی و بازسازی کشور باشد.
کد خبر: ۷۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ - 11February 2016

جلالی: پایه‌های اقتصادی کشور باید با اقتصاد مقاومتی استوار شود

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهشهای انقلاب اسلامی در طول راهپیمایی 22 بهمن در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس مستقر در مسیر راهپیمایی 22 بهمن تهران، درباره وضعیت اقتصادی کشورمان در دوره پسابرجام اظهار داشت: دلیل اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال همدلی و همزبانی دولت و ملت قرار دادهاند، این بود که ما بتوانیم مشکلات اقتصادی را پشت سر بگذاریم و مسائل و موانع اقتصادی که دولت پیش رو دارد به همت مردم پشت سر بگذارد، خصوصا با فرصتی که هم اکنون برای دولت فراهم شده و در وضعیت پسابرجام قرار دارد، دولت باید برنامه ریزی درستی برای هرچه بهتر شدن وضعیت اقتصادی داشته باشد.

وی ادامه داد: در این شرایط ایران نباید به پایگاهی برای ورود کالاهای کشورهای خارجی تبدیل شود بلکه باید به دنبال انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری برای رشد و ارتقای اقتصادی و بازسازی کشور باشد.

رئیس مرکز پژوهشهای انقلاب اسلامی همچنین درباره اقتصاد مقاومتی در دوره پسابرجام کشور اظهار داشت: راه برون رفت کشور از وارداتی شدن کالاهای خارجی، اقتصاد مقاومتی است نباید تصور کنیم که اقتصاد مقاومتی تنها برای زمان تحریم است بلکه همواره میتوان با این پیش فرض روی پای توانمندیهای داخلی ایستاد و از سوی دیگر جمهوری اسلامی به علت موقعیت ژئوپلتیک خود ممکن است در هر برههای مورد تحریم و فتنه استکبار خارجی قرار گیرد.

جلالی در پایان خاطر نشان کرد: حتما باید پایههای اقتصادی کشور را با اقتصاد مقاومتی استوار کنیم تا بر اساس آن بتوانیم مشکلات کشور را حل کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار