هانی زاده در گفت‌وگو با دفاع پرس:

پیروزی انقلاب اسلامی؛ ادبیات سیاسی جدید در جهان/ رهبری امام خمینی رمز پیروزی این انقلاب است

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه رهبری امام خمینی (ره) رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، گفت: قطب نمای حرکت ملت ایران در دست امام راحل بود و امروز نیز در دست رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای است که این انقلاب را از خطر داخلی و خارجی مصون داشته‌اند.
کد خبر: ۷۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳ - 11February 2016

پیروزی انقلاب اسلامی؛ ادبیات سیاسی جدید در جهان/ رهبری امام خمینی رمز پیروزی این انقلاب است

هانی زاده کارشناس مسائل بینالملل در گفتوگو با خبرنگار بینالملل دفاع پرس پیرامون تأثیر پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر انقلابهای منطقه اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران مهمترین رویداد تاریخی و سرنوشت ساز در طول 1400 سال گذشته به شمار میرود؛ انقلاب اسلامی در حوزه جغرافیایی ایران رخ داد اما به لحاظ عقیدتی، معنوی و سیاسی این انقلاب محدود به یک حوزه جغرافیایی خاص نیست بلکه همه ملتهای مستضعف جهان و ملتهای اسلامی و عربی از این انقلاب به عنوان الگویی برای تغییر ساختار حکومتی کشور خود استفاده کردند.

هانی زاده در ادامه افزود: انقلاب اسلامی در دو بعد سیاسی و عقیدتی قابل تحلیل است؛ نخست در بعد سیاسی، انقلاب اسلامی ایران توانست سرنوشت ملتهای منطقه را تغییر دهد، ملتهایی که در گذشته در مقابل اراده قدرتهای استکباری خاضع بودند و آمریکا و دولتهای غربی نظامها را بر ملتهای  مستضعف تحمیل میکردند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک ادبیات سیاسی جدیدی را در جهان مبتنی بر شعار «نه شرقی و نه غربی» بوجود آورد. هیچ یک از قدرتهای بزرگ جهان تصور نمیکردند پدیده جدیدی تحت عنوان جمهوری اسلامی بوجود بیاید که نه به شرق  متکی باشد و نه به غرب؛ این انقلاب یک پدیده جدیدی در تاریخ معاصر جهان است که توانست شعار نه شرقی و نه غربی را محقق سازد.

کارشناس مسائل بینالملل خاطر نشان کرد: در بعد عقیدتی انقلاب اسلامی ثابت کرد که اسلام یک دین پویا و جامع ساز است که میتواند در مقابل قدرتهای استکباری مقاومت و ایستادگی کند.

هانی زاده با بیان اینکه مسئله فلسطین در گذشته که یک مسئله حاشیهای بود و با پیروزی انقلاب اسلامی ایران مورد توجه جهانیان قرار گرفت و از حاشیه به متن آورده شد، گفت: رهبری امام راحل و همچنین ادامه سیاستهای ایشان توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی موجب شد که انقلاب اسلامی پس از 37 سال همچنان پویا و فعال در عرصههای مختلف سازندگی و فنآوری به عنوان محور کشورهای اسلامی باقی بماند و به حرکت و پویایی خود ادامه دهد.

کارشناس مسائل بینالملل تمام جنبشهایی که علیه قدرتهای استکباری شکل گرفتهاست، تحت تاثیر انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: همه ملتهای اسلامی صرف نظر از رژیمهای مرتجع عربی با نگرش احترام آمیز به ملت ایران نگاه میکنند به دلیل اینکه ملت ایران در طول 37 سال با استقامت و پایداری در برابر تهدیدات خارجی ایستادگی کردهاند؛ جنگ تحمیلی، محاصره اقتصادی و انواع توطئههای خارجی که علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، به خاطر همبستگی رهبری، دولت و مردم خنثی شد و ایران امروز به عنوان الگویی برای همه ملتهای اسلامی تبدیل شده است. انقلابهای عربی تحت تاثیر انقلاب اسلامی بوده هر چند بعضی از این انقلابها توسط قدرتهای استکباری به دلیل نبود مرجعیت رهبری مصارده شده است.

هانی زاده در پایان با اشاره به رهبری پیامبرگونه امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: آگاهی  ملت ایران در طول 70 سال گذشته از مسائل سیاسی و داخلی موجب شد، ملت پیروی مطلق از رهبری امام خمینی (ره) داشته باشند؛ قطب نمای حرکت ملت ایران در دست امام راحل بود و امروز نیز در دست رهبر معظم انقلاب حضرت آیتالله امام خامنهای است که این انقلاب را از خطرات داخلی و خارجی مصون داشتهاند. به نظر میرسد رهبری امام خمینی (ره) راز و رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود.

نظر شما
پربیننده ها