در نخست روز مسابقات«قرآن کریم، جامعه کار و تلاش کشور»:

پایان رقابت در بخش مسابقات حفظ قرآن کریم

دهمین دوره مسابقات «قرآن کریم جامعه کار و تلاش کشور» از روز گذشته آغاز به کار کرد و تا 21 اسفندماه سال جاری ادامه دارد.
کد خبر: ۷۳۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳ - 09March 2016

پایان رقابت در بخش مسابقات حفظ قرآن کریم

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مسابقات«قرآن کریم، جامعه کار و تلاش کشور» در 7 رشته و در دو بخش برادران و خواهران در حال برگزاری است. تعداد کل برادران شرکت کننده در این دوره از مسابقه در رشته قرائت تحقیق81 نفر، قرائت ترتیل 29 نفر، حفظ 10 جزء23 نفر، حفظ 20 جزء 22 نفر و حفظ کل20نفر است.

تعداد کل خواهران شرکت کننده در این مسابقه در رشته تحقیق 52 نفر، ترتیل 29نفر، حفظ10جزء 26 نفر، حفظ20 جزء 22 نفر، حفظ کل 23نفر، تفسیر کتبی 27نفر و نهج البلاغه کتبی 26نفر است.

همچنین مسابقات کتبی مفاهیم نهج البلاغه و مفاهیم قرآن صبح 20 اسفندماه(پنجشنبه) در مجموعه تفریحی و رفاهی کارگران مشهد برگزار می شود.

صبح امروز از ساعت 8 و 30 دقیقه الی 11 و 30 دقیقه در بخش های حفظ 10 جزء و20 جزء و کل قرآن کریم در سالن آمفی تئاتر مجموعه فرهنگی و تفریحی کارگران مشهد برگزار شد و اساتیدی همچون هاجر حیدری، فهیمه سادات موسوی نیا، زینب آقایی و زهرا افخمی در بخش های تجوید، صوت، لحن، حسن حفظ و وقف ابتدایی داوری کردند.

همچنین اساتیدی چون سیدعبدالرضا معینی، حسن ربیعیان، مهدی حسنی، وحید مجتهدزاده و مهدی قره شیخ لو داوری بخش های بخش های برادران را بر عهده داشتند.

فاطمه موسوی یکی از شرکت کنندگان بخش حفظ درباره کیفیت این برنامه می گوید: از کیفیت مسابقات راضی هستم اما گاهی عدم حمایت باعث کاهش انگیزه ما برای ارتقاء سطح کارمان می شود.

وی اظهار داشت: تأثیر قرآن را در زندگی ام حس کردم به همین دلیل انگیزه ام هر سال بیشتر می شود.

موسوی گفت: دو فرزند دارم و تلاش می کنم که با توجه به قرآن آنها را تربیت کنم از استان خراسان جنوبی شرکت کرده ام و خانواده ام مرا همراهی کردند.

*سطح مسابقات پیشرفت کرده است
 یکی دیگر از شرکت کنندگان در این مسابقات حافظ 10 جزء از آیات قرآن کریم بود که درباره نحوه چگونگی حفظ گفت: با کمک موسسه فرهنگی قرآنی و عترت سروش جامعه وحی مشهد کار حفظ را آغاز کردم و از روند پیشرفتم رضایت دارم. از خداوند سپاسگزارم که مرا در این مسیر هدایت کرد.

 وی افزود: سطح مسابقات در این دوره همسو با مسابقات سازمان اوقاف است. بسیاری از شرکت کنندگان این دوره برگزیدگان دوره های قبلی سازمان اوقاف بودند. برای گسترش فرهنگ قرآن باید مسئولان حمایت های جدی را داشته باشند.

نظر شما
پربیننده ها