با آرای مردمی؛

چهارمین جایزه "باروت خیس" به رئیس آکادمی هنرهای سینمایی و علوم اسکار رسید

چهارمین جایزه باروت خیس با آرای مردمی به "چریل بون ایساکس" رئیس آکادمی هنرهای سینمایی و علوم اسکار به دلیل حذف فرمایشی فیلم محمد رسول الله(ص) از گردونه رقابت‌های اسکار رسید.
کد خبر: ۷۴۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰ - 15March 2016

چهارمین جایزه

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس از خرمشهر، مراسم چهارمین جایزه بینالمللی باروت خیس امشب باحضور سردار "علی فضلی" فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج، سردار "یعقوب سلیمانی" دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج، آیت الله "محمدحسن اختری" دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد.

در این آیین جایزه باروت خیس به خانم "چریل بون ایساکس" رئیس آکادمی هنرهای سینمایی و علوم اسکار به دلیل حذف فرمایشی فیلم محمد رسول الله(ص) از گردونه رقابتهای اسکار رسید. این انتخاب توسط مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن و در 18 استان برگزار شد که 63 درصد مردم این خانم را لایق این جایزه دانستند.

علاوه بر خانم بون ایساکس، "یورگن بوس؛ رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت" به دلیل دعوت از سلمان رشدی مرتد به نمایشگاه کتاب فرانکفورت و پردهبرداری از ماهیت صهیونیستی و ضداسلامی این نمایشگاه، "فرانسوا اولاند؛ رئیس جمهور فرانسه و استاد بزرگ جایزه لژبون" به خاطر انتخاب نسنجیده هنرمند ایرانی برای دریافت جایزه شوالیه و اهدا آن به درایه درخشش اپوزیسیون فرهنگی ایران و "پیرس هندلینگ؛ رئیس جشنواره بین المللی فیلم تورنتو" به دلیل حضور فیلم سپتامبرهای شیراز و برملا کردن ماهیت ضد ایرانی به عنوان نامزدهای نهایی شایسته جایزه باروت خیس برگزیده شده بودند. 

سردار فضلی در این مراسم گفت: امشب جایزه باروت خیس به خانمی که در مدیریت و ریاست اسکار در جهت ممانعت از حضور فیلم حضرت محمدرسول الله(ص) در جشنواره نقش داشته است، داده شد تا روحیه استکباری آنان در هنر نیز برملا شود.

وی خاطرنشان کرد: داوران اسکار مانع شدند تا فیلم محمدرسول الله(ص) به بخش داوری راه پیدا کند و جایزه اول اسکار را به بدترین فیلم اهدا کردند.

یکی از صحنههای جالب این مراسم، واکنش همسر شهید رکن آبادی از شهدای فاجعه منا به تصویر نقاشی شده از همسرش بود. وی گفت: شهید رکن آبادی همواره لبخند بر لب داشت و خندهرو بود. در حالی که در این تصویر نقاشی شده چهره شهید خشن است. به احتمال زیاد این تصویر زمانی از شهید برداشت شده است که وی در حال گفتوگو با یک خبرنگار وابسته به رسانههای بیگانه بوده است.

لازم به ذکر است جایزه باروت خیس در سال 91 به میشل اوباما همسر رئیس جمهور آمریکا، در سال 92 به کاترین اشتون و تاریا کرونبرگ داده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار