امیر اسماعیلی:

رادار "آرش" مکمل استراتژی ما در تقویت جنگ الکترونیک با دشمن است

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: طراحی پروژه "رادار آرش" که به دست توانمند دانشمندان و افسران این قرارگاه صورت گرفت 18 ماه به طول انجامید.
کد خبر: ۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵ - 17December 2013

رادار

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ "فرزاد اسماعیلی" فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) در برنامه رادیویی " فصلی نو" در خصوص آخرین دستاوردهای این قرارگاه  اظهار داشت: در پروژههای راداری به پروژه راداری "آرش" رسیدیم که مکمل استراتژی ما در تقویت جنگ الکترونیک دشمن است.

وی با بیان اینکه طراحی این پروژه که به دست توانمند دانشمندان و افسران قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) صورت گرفت 18 ماه به طول انجامید، افزود: این پروژه در یکی از ایستگاههای راداری کشور رونمایی میشود و این رادار، رادار تکمیل کننده دهم شهریور است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) گفت: در بخش کشف و شناسایی نوید "راصد 32" که تکمیل کننده دیدهبانی در کل کشور است داده میشود. این سامانه تمام اطلاعات پروازی را در سمت، سرعت، ارتفاع و نوع هواپیمای هدف مشخص و به اولین مرکز فرماندهی و کنترل ارسال میکند.

اسماعیلی یادآور شد: در بخش موشکی، پروژه "مرصاد 2" را در رزمایش "مدافعان آسمان ولایت 5" داشتیم که با موشکهای بومی "شلمچه" آزمایش شد و توانست اهداف را به دقت بالا منهدم کند.

وی به سامانه "تلاش" اشاره کرد و افزود: سعی بر این بود که در موشک های راهبردی از سامانه موشکی "اس 200 "فقط در ارتفاع بالا استفاده نکنیم و بتوانیم در ارتفاع متوسط هم استفاده کنیم که به این توانمندی رسیدهایم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) مرکز فرماندهی و کنترل بومی کشور را دیگر پروژه قرارگاه دانست و گفت: چنین مرکزی نیاز بود و توانستیم به شکل توزیع شده پدافند هوایی را طرح ریزی کنیم که این مرکز که به نام "پیامبر اعظم" نام گرفته است که رونمایی خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار