به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی

کتاب "انقلاب اسلامی در ارومیه" منتشر شد

کتاب "انقلاب اسلامی در ارومیه" تألیف داوود قاسم‌پور در دو جلد توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.
کد خبر: ۸۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹ - 24December 2013

کتاب

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، کتاب "انقلاب اسلامی در ارومیه" تألیف داوود قاسم پور در دو جلد توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

ارومیه مهمترین شهر آذربایجان غربی، از سالیان قبل از مشروطه تا بعد از آن در کانون فعالیت میسیونرهای مذهبی خارجی و تاخت و تاز اقوام مختلف از "جیلوها" گرفته تا اتباع "سمیتقو" بود و با دسیسههای بیگانگان اعم از انگلیس، روس و عثمانی روزهای دشوار بسیاری را پشت سر گذاشت که اکنون هم در بازخوانی خاطرات کهنسالان آن سامان خودنمایی میکند.

مردم این شهر پردرد چون مردم سایر شهرهای ایران همگام و همدوش با رهبری علمای شهر در تاریخ انقلاب اسلامی در تحقق خواستههای امام خمینی (ره) گام برداشتهاند.

رسمیت یافتن تشیع در ایران را میتوان مهمترین شاخصهی هویت ملی به حساب آورد که در طول تاریخ ایران بعد از اسلام به وقوع پیوسته است. با گسترده شدن مذهب شیعه در جغرافیای ایران، آذربایجان محل تلاقی دو قدرت فزون خواه یکی عثمانی و دیگری روسیه تزاری بود.

از آنجایی که رسمیت یافتن تشیع در ایران از آذربایجان و مسجد جامع تبریز در سال (907 ق) آغاز شده بود، این منطقه بیشترین دفاع از هویت متعالی شیعی ایران را بیشتر برعهده  گرفت و با این مشخصه مشترک نقش مهمی را در تداوم حیات ارزشی و فرهنگی ایران ایفا کرد.

همچنان که آذربایجان در گذشته کانون دفاع از ایران و تشیع بود، در جریان نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) نیز همگام با مردم سایر نواحی ایران نقش ارزندهای در احیای هویت اصیل شیعی ایفا کردند.

جلد اول انقلاب اسلامی در ارومیه در شمارگان 1000 نسخه و 523 صفحه و جلد دوم این کتاب نیز در شمارگان 1000 نسخه و 428 صفحه روانه بازار نشر شده است.

علاقمندان جهت تهیه این کتاب میتوانند به فروشگاه این مرکز در خیابان انقلاب، خیابان 12فروردین، بعد از خیابان شهدای ژاندارمری نبش مجتمع ناشران مراجعه و یا با شماره تلفن های 66953607 و 66961536 تماس بگیرند.

نظر شما
پربیننده ها