فرمانده سپاه شهرستان نکا خبر داد؛

شهادت «ابراهیم عشریه» پنجمین شهید مدافع حرم نکا تأیید شد

فرمانده سپاه شهرستان نکا گفت: شهید ابراهیم عشریه در تاریخ 24 فروردین 95 و در عملیات تک قدرتمند علیه نیروهای تکفیری در جنوب حلب، در اثر اصابت گلوله به شدت از ناحیه صورت زخمی شد؛ اما متأسفانه پیکر پاکش توسط نیروهای رزمنده جبهه مقاومت پیدا نشد.
کد خبر: ۸۶۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ - 06June 2016

شهادت «ابراهیم عشریه» پنجمین شهید مدافع حرم نکا تأیید شد

به گزارش دفاع پرس از مازندران، 24فروردین 95 بود که پس از رسیدن پیکر پاک شهید محمدتقی سالخورده ناگهان خبری مردم نکا را شوکه کرد که در فاصله کمتر از چهار روز سومین شهید نکایی تقدیم حرم اهل بیت در سوریه شد.

اما سرنوشت نامعلوم پیکر شهید منجر به عدم تأیید شهادت و سکوت خبری در این زمینه و گاهاً همراه با برخی آمار و اخبار نادرست و انحرافی جهت برهم زدن عملیات روانی دشمن در فضای عمومی جامعه بود.

اما اکنون پس از گذشت بیش از 50 روز، گویی خبری آمده تا دوباره حال و هوای مردم نکا را با بوی زینبیه و دمشق معطر سازد؛ لذا سرهنگ سید ابراهیم شریفی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا ضمن تأیید این خبر، اظهار کرد: خبر شهادت ابراهیم عشریه به عنوان پنجمین شهید مدافع حرم نکا تأیید شده است.

وی افزود: این شهید بزرگوار در تاریخ 24 فروردین 95 و در عملیات تک قدرتمند به نیروهای تکفیری در جنوب حلب به شدت از ناحیه صورت در اثر اصابت گلوله زخمی شد؛ اما متأسفانه پیکر پاکش توسط نیروهای رزمنده جبهه مقاومت پیدا نشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا در تشریح چرایی عدم تأیید شهادت ابراهیم عشریه تاکنون، خاطرنشان کرد: پس از مشاهده صدمه شدید این رزمنده در صحنه نبرد که البته بسیار کاری نشان میداد، دیگر کسی از وی خبر نداشت و همین امر سبب عملیات روانی سنگین دشمن درخصوص رزمندگان ایرانی شد که در مقابل بیان برخی اخبار نادرست از زنده بودن این شهید به همین دلیل بوده است.

 این مسئول اضافه کرد: شهید ابراهیم عشریه از سال 1379 وارد مجموعه سپاه پاسداران شد و پس از گذراندن دورههای پاسداری بهعنوان مربی تاکتیک و دفاع شخصی به خدمت سپاه علویون استان قم درآمد.

وی گفت: سپس وی در دانشگاه امام حسین(ع) بهعنوان جانشین تیپ به خدمت ادامه داد؛ تا پس از نامنویسی داوطلبانه جهت حضور در سوریه و دفاع از حرم حضرت زینب(س)، به علت ازدیاد تعداد داوطلبان قرار بر قرعهکشی میان اسامی شد که نام ابراهیم عشریه بیرون آمد.

سرهنگ شریفی در ادامه تصریح کرد: از سرهنگ پاسدار شهید ابراهیم عشریه، سه دختر به نامهای زهرا، زینب و معصومه به یادگار مانده است؛ اما وی مفقودالاثر بوده و پیکر پاکش هنوز به میهن اسلامی بازنگشته است.

گفتنی است، شهید ابراهیم عشریه سومین شهید مدافع حرم از شهرستان نکا پس از شهیدان حسین مشتاقی و سعید کمالی به شمار میآید که هنوز پیکر پاکش پیدا نشده و به کشور بازنگشته است. این درحالی است که از لحاظ زمان شهادت، شهید عشریه پس از شهیدان عبدالرحیم فیروزآبادی و محمدتقی سالخورده سومین شهید مدافع حرم و اولین شهید مفقودالاثر شهرستان به شمار میآید.

نظر شما
پربیننده ها