حضور حداکثری، اقتدار ملی/ یادداشت

افزایش کشف سلاح در آستانه انتخابات

خبر‌های منتشره طی چند ماه اخیر حکایت از آن دارد که قاچاق اسلحه به داخل کشور در این مدت افزایش یافته و این را شاید بتوان در راستای ناامن کردن کشور در آستانه انتخابات دانست.
کد خبر: ۴۵۶۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۹ - 19May 2021

انتخابات و افزایش کشف سلاحگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌ـ رحیم محمدی؛ این روز‌ها حال و هوای کشور، متأثر از فضای انتخابات است؛ انتخاباتی که شاید بتوان گفت مهم‌ترین انتخابات کشور محسوب می‌شود، زیرا طی آن فردی که انتخاب می‌شود، حداقل به مدت چهار سال زمام امور اجرایی کشور را بر عهده می‌گیرد؛ بر این اساس شور و حال خاصی همواره در چنین ایامی در کشور حکم‌فرما می‌شود.

البته در اینجا قصد پرداختن به موضوع انتخابات را نداریم و در این نوشتار به شدت یافتن قاچاق اسلحه در این ایام پرداخته‌ایم؛ زیرا در چند ماه اخیر خبر‌های منتشره حکایت از آن دارد که قاچاق اسلحه به داخل کشور در این مدت افزایش یافته و این را شاید بتوان در راستای ایجاد ناامنی در کشور و امنیتی کردن فضای شهر‌ها دانست.

در این رابطه می‌توان به مواردی همچون «کشف یک محموله سلاح جنگی شامل ۲۱ قبضه سلاح کلاش و هفت هزار فشنگ کلت کمری در خوزستان در ۲۰ فروردین ۱۴۰۰»، «کشف ۱۶۵ قبضه سلاح جنگی شامل کلاشینکف، ۶۷۰۰ عدد فشنگ جنگی، ۱۵۴ تیغه خشاب کلت و سه دستگاه بی‌سیم در ۱۱ اردیبهشت در کرمانشاه»، «کشف۱۱ قبضه سلاح کمری در ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در خوزستان»، « کشف ۲۱ قبضه کلت کمری به همراه ۳۰۰ فشنگ در ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در آمل» و «کشف ۷۵ قبضه سلاح شامل ۲۷ قبضه کلت کمری، ۴۸ قبضه اسلحه ساچمه‌زن پنج تیر و ۱۵۰ عدد فشنگ کلت کمری در ۲ بهمن ۱۳۹۹ در لرستان» اشاره کرد.

لذا با در نظر گرفتن این موارد و اینکه در برخی شهرستان‌ها به بهانه‌های مختلف شاهد بکارگیری اسلحه توسط عده‌ای آشوبگر بوده‌ایم، شاید تأکیدی بر همین موضوع باشد؛ به همین خاطر مردم علاوه بر هوشیاری و بصیرت سیاسی در انتخاب فرد اصلح باید نسبت به چنین مواردی هم آگاهی و بصیرت داشته باشند و در کنار آن، ضرورت رصد تحرک قاچاقچیان اسلحه نیز توسط دستگاه‌های امنیتی و انتظامی دو چندان می‌شود.

توجه به این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم در فضای شور و هیجان انتخاباتی ممکن است عده‌ای با سوء استفاده از شرایط موجود همانند فتنه ۸۸ بخواهند مجدداً با تحرکاتی که انجام می‌دهند، کشور را دچار بحران کنند و با کشته‌سازی، مقاصد سیاسی خود را تحقق بخشند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار