وزیر امور خارجه در گفتوگوی تلفنی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اقدامات نظامی اخیر آمریکا را به شدت محکوم کرده و آن را نقض آشکار حقوق بینالملل دانست.
معاون وزیر امور خارجه گفت: حملات جدید آمریکا علیه اهدافی در خاک ایران، سند دیگری از تجاوز آشکار به حاکمیت، تمامیت ارضی، استقلال سیاسی و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نقض گسترده و بی معنا کردن آتش بس است.
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به جنایت ارتش تروریستی آمریکا در حمله به مخازن آب آشامیدنی سیریک گفت: حملۀ آمریکا به مخازن تامینکننده آب آشامیدنی مردم، یکی از لحظههایی است که ماهیت واقعی قدرت، نقاب از چهره برمیگیرد.
وزارت امور خارجه در بیانیهای گفت: بدون تردید سکوت و بیعملی در قبال قانونشکنی و قلدرمآبی آمریکا و رژیم صهیونیستی، جهان را بیش از پیش به سمت هرج و مرج و ناامنی خواهد راند.
سه کشور ایران، چین و روسیه در بیانیهای مشترک در نشست شورای حکام با قطعنامه سیاسی غرب علیه ایران مخالفت کردند.
نمایندگی ایران در وین از تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام درباره فعالیتهای صلحآمیز هستهای ایران خبر داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هر جا که لازم باشد، نیروهای مسلح کشورمان با اقتدار به دشمن پاسخ خواهند داد و در دفاع از کشور، درنگ نمیکنند.
سخنگوی وزارت خارجه گفت: فوتبال بستری برای رقابت سالم و نزدیکی ملتهاست؛ نه بهانهای برای بازکردن صندوق کینهها و گشودن عقدهها بنا به امر دولتمردان. جام جهانی قرار است جشن جهانی فوتبال باشد؛ نه فرصتی برای تحقیر و تبعیض سایر ملتها.
کاظمی گفت: حمله به مخازن آب و تأسیسات خدماتی علاوه بر آنکه نقض فاحش قوانین بشردوستانه بینالمللی است، جنایت علیه غیرنظامیان است که با هدف مختلکردن زندگی آنها در آستانه فصل گرما انجام میشود.
وزیر امور خارجه ایران در گفتوگو با همتایان ترکیهای و عربستانی خود اقدامات بزدلانه آمریکا علیه ایران را محکوم کرد.