سردار نجاتی:

دفاع مقدس بخشی از هویت ملی ما است/ ضرورت احصاء خاطرات و تاریخ شفاهی جنگ

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: دفاع مقدس بخشی از هویت ملی ما است و ما باید تاریخ این دوران را احصاء کرده و تدوین کنیم و برای آیندگان به یادگار بگذاریم.
کد خبر: ۱۰۰۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱ - 10September 2016

دفاع مقدس بخشی از هویت ملی ما است/ ضرورت احصاء خاطرات و تاریخ شفاهی جنگ

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، اولین نشست هم اندیشی پیشکسوتان و مسئولان تشکل­های مردم نهاد در دوران دفاع مقدس در صنایع شهید کاوه برگزار شد.

در این نشست که سردار محمدی فرد رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت نیز حضور داشت، سردار نجاتی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید محمود کاوه، اظهار داشت: لشکر ویژه شهدا به فرماندهای سردار شهید محمود کاوه بسیاری از شهرهای کردستان را از تصرف دشمن درآورد. رشادت و شجاعت این فرمانده خراسانی باعث شده بود که همه فرماندهان نخبه نظامی در دفاع مقدس به عنوان یک چریک واقعی به او احترام بگذارند.

وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن هفته دفاع مقدس، گفت: در تجاوز ارتش عراق به کشورمان صدام در محاسبات خود به همه چیز فکر کرده بود الا غیرت و همت مردم کشورمان. او قصد داشت ملت ما را منکوب کند و اراده خود را به مردم کشورمان تحمیل کند اما به حول قوه الهی مردم ایران اسلامی در این امتحان سربلند بیرون آمدند.

سردار نجاتی سپس با بیان این مطلب که خراسان در دفاع مقدس خوش درخشید، افزود: امروز رزمندگان خراسانی گنجینه عظیمی از تاریخ شفاهی جنگ، رخدادها و خاطرات دفاع مقدس در دلها، سینهها و ذهن­های خود دارند و این نشست دلیلش این بود که در جهت استخراج این گنجینه به یک جمع بندی برسیم. این حوزه به اندازه خود جنگ کار دارد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: عمر ما خیلی نیست. ما باید با همت و تلاش این مطلب را از  300 هزار رزمنده خراسانی که در دفاع مقدس حضور داشتند احصاء کنیم.

سردار نجاتی تصریح کرد: دفاع مقدس بخشی از هویت ملی ما است و ما باید تاریخ این دوران را احصاء کرده و تدوین کنیم و برای آیندگان به یادگار بگذاریم.

وی در پایان تأکید کرد: احصاء تاریخ شفاهی و خاطرات دوران دفاع مقدس قطعاً به تلاش ما بستگی دارد. همانطور که جنگ را با مشخصه­های سال 1359 اداره کردیم با همان مشخصه­ها جمع ­آوری و تدوین خاطرات و تاریخ دفاع مقدس را احصاء کنیم.

بعد از سخنان سردار نجاتی؛ شهیری مسئول کمیته فرهنگی سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت، سردار محمودآبادی مسئول تشکل مربیان آموزش و سردار گرمه­ای مسئول مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه امام رضا(ع) گزارش عملکرد ارائه دادند.

نظر شما
پربیننده ها