سید جمال ساداتیان مطرح کرد

تولید فیلم سینمایی با موضوع تسخیر سفارت آمریکا

تهیه کننده مطرح سینما گفت: ضرورت دارد که موضوع تسخیر سفارت آمریکا با دقت کالبد شکافی شود.
کد خبر: ۱۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳ - 23January 2014

تولید فیلم سینمایی با موضوع تسخیر سفارت آمریکا

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نشست خبری تهیه و تولید فیلمی با موضوع تسخیر لانه جاسوسی در دفتر بشری فیلم با حضور سید جمال ساداتیان و ابراهیم اصغرزاده (سخنگوی جریان دانشجویی در تسخیر لانه جاسوسی) برگزار شد.

در ابتدای جلسه سید جمال ساداتیان تهیه کننده سینما با توضیح درباره ورود تکنولوژی به عالم سینما و تکمیل شدن این هنر بزرگ توسط هنرها وعلوم دیگر اظهار کرد: هر ساله فیلم های بسیار مهم و با ارزشی در هالیوود تولید و روانه اکران می شود و بر ذهن و روان همه مردم دنیا تاثیر می گذارد . ما همیشه این بحث را در اتحادیه تهیه کنندگان و مسئولان داشتیم که سینمای ایران در مورد مسائل جذاب و چالشی کم کاری کرده است. از اول انقلاب تا کنون اتفاقاات بسیار مهمی در کشور ما افتاده است که ما در سینما کمتر به ان پرداخته ایم و لازم است که در این باره کار بیشتری صورت بگیرد.  

وی افزود: بیش از سی سال است که از تسخیر سفارت آمریکا می گذرد اما تا کنون هیچ کار جدی و مهمی در این زمینه انجام نشده است، بحث تسخیر سفارت آمریکا از نقاط بسیارتاثیرگذار انقلاب اسلامی است وضرورت دارد که این موضوع با دقت کالبد شکافی شود.

تهیه کننده فیلم بحث برانگیز "به رنگ ارغوان" تصریح کرد: نظرات مختلفی در مورد تسخیر لانه جاسوسی وجود دارد، عده ای با تسخیر سفارت آمریکا موافق بودند وعدهای هم با آن مخالف. ما فکر کردیم میتوانیم این موضوع را به عنوان یک پروژه فاخر به تصویر بکشیم به نظرم بهترین کسانی که میتوانند به این فیلم کمک کنند کسانی هستند که در این حادثه حضور داشتند.

سیدجمال ساداتیان گفت: ما فعلا در مرحله پیشتولید فیلم هستیم، پس از اینکه اسناد و مدارک به اندازه کافی جمع آوری شد کاندیداهایی را برای کارگردانی در نظر می گیریم، ممکن است این فیلم چند کارگردان داشته باشد، در مورد انتخاب بازیگران هم می توانم بگویم که در این فیلم 66 بازیگر خارجی حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: این فیلم پاسخی به فیلم آرگو نیست، من در ذهنیت شخصی خود هیچگاه انفعالی برخورد نمیکنم وعلاقه ای به نشان دادن واکنش های انفعالی ندارم، همیشه سعی کرده ام براساس شرایط روز و موضوعات مهمی که در جامعه وجود دارد فیلم بسازم.جمعآوری اسناد و مدارک تسخیر سفارت آمریکا تا اول تابستان انجام  میشود، ما تا کنون بالای 100 بازیگر را برای نقشهای مربوط به دانشجویان خط امام تست کردهایم

سیدجمال ساداتیان خاطرنشان کرد: در مورد اینکه چرا الان تولید چنین فیلمی را شروع کردیم باید بگویم که در دولتهای گذشته بستر مذاکره با آمریکا وجود نداشت ولی در دوره دولت روحانی فضای جدیدی از رابطه با آمریکا تعریف شده است. این فیلم میتواند دراین دوره جدید که بنا است با آمریکا رابطه خود را بازتعریف کنیم سند خوبی باشد.اسناد و مدارکی که تا به امروز جمعآوری شده است بیش از ساخت یک فیلم است و میتوان با آن دو یا سه فیلم و یا یک سریال ساخت

در ادامه نشست ابراهیم اصغرزاده ضمن برشمردن سختی های تولید فیلمی با موضوع تسخیر لانه جاسوسی آمریکا گفت: در سینمای ایران فیلم های تاریخی زیادی با عنوان فاخرساخته شدند ولی تجربه نشان داده که این فیلمهای فاخری که با هزینه های بسیارسنگین ساخته میشود پاسخ خوبی از جامعه دریافت نمی کند.

سخنگوی جریان دانشجویی در تسخیر لانه جاسوسی در ادامه گفت: برای جامعه آمریکا دوحادثه مهم اتفاق افتاد که یکی حمله به پرلهاربر است و دیگری جنگ ویتنام که سینمای آمریکا برای باور پذیر کردن این دو اتفاق مهم و تحریف آن به نفع خود اقدامات بسیار زیادی را انجام داد.

وی افزود: تسخیرلانه جاسوسی و حادثه 11 سپتامبر ضربه سهمگینی را به آمریکا زدند و آمریکا را به شدت تحقیر کردند. تسخیرلانه جاسوسی  و حادثه 11 سپتامبر ترس ناخودآگاهی را در جامعه آمریکا به وجود آورد.

وی افزود: در مورد اشغال سفارت آمریکا نمیتوان بدون توجه به گذشته و تاریخ آن و اتفاقاتی که برای آن افتاده است موضوع را بررسی کرد و به همین دلیل لازم است که در تسخیر سفارت، موضوع به خوبی باز شود.به عنوان مثال باید به مسائل بغرنجی که از شهریور 1320 درمورد رابطه ایران و آمریکا وجود دارد نیز پرداخته شود.

نظر شما
پربیننده ها