مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان خبر داد؛

راه‌اندازی دفتر مطالعات زنان و خانواده در زنجان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان از راه‌اندازی دفتر مطالعات زنان و خانواده در این استان خبر داد و گفت: دفتر مطالعات زنان از احصای نیازها و امکانات و اشراف سازمان‌های اداره‌کننده در مسائل زنان پشتیبانی خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴ - 13September 2016

راه‌اندازی دفتر مطالعات زنان و خانواده در زنجان

به گزارش دفاع پرس از زنجان، ماهرخ بلوری اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نور امید را در دل همه ایرانیان روشن کرده و جهان را به تحسین چنین برآمدی از جامعه پویای ایرانی واداشت.

وی با تأکید بر اینکه استقلال، آزادی و برپایی یک نظام جمهوری بر اساس دین مقدس اسلام، تعالیم امامان معصوم و آخرین دستاوردهای بشری در حوزه علوم انسانی بشارتی بود، تا همه نابرابریها در مسیر اصلاح قرار گیرد، ابراز کرد: زنان جامعه ایرانی نیز این بشارت را دریافته و هرجا که فرصتی بود از آن بهرهمند شدند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان تصریح کرد: در زنجان زمینههای بسیار مناسبی برای تأکید بر حقوق زن و خانواده وجود داشته است.

وی با اشاره به اینکه مشارکت صمیمانه زنان استان از اقشار مختلف اعم از شهری و روستایی و گروههای دانشگاهی، بسیجی، حوزوی، ورزشکار، متخصص، هنرمندان و صاحبان صنایع و حرفهها و زنان کارگر، جمعی همراه و همدل را برای حرکت به سوی تغییرات آماده کرد، یادآور شد: در این پویش اجتماعی نقش استانداری و دفتر امور بانوان و خانواده از نقش عامل به ناظر هماهنگکننده تغییر یافته بود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با بیان اینکه واحدهای امور بانوان در فرمانداریها، دستگاههای دولتی، نهادهای مدنی، بخش خصوصی، و روستاها در متن اجتماع فعال شدند، ادامه داد: گروههای خودجوش فعال محیط زیست، خیریه، کوهنورد و طبیعتگرد به آسانی تکثیر شدند و سپس کمک به ایجاد و تقویت تشکلهای موجود در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در نخستین گام با استفاده از طرح ملی بانک اطلاعاتی، اطلاعاتی جامع از حرکتهای زنان در همه بخشها جمعآوری شد؛ در گام دوم نیز کارگاههای توانمندسازی و توانافزائی برای زنان فعال و سازمانهای مردمنهاد حوزه زنان در مسیر راهبری و حمایت از این حرکتهای خودجوش زنان برگزار شد؛ که با استفاده از همین چتر حمایتی نیازسنجی و امکانسنجی برای توسعه حرکتهای زنان انجامپذیر شد.

بلوری حمایت از طرحها و برنامههای اجتماعی زنان در شهرستانها، بخشها، دهستانها و روستاهای استان را گام بعدی عنوان کرد و گفت: برای تثبیت و ماندگاری این حرکتها نیاز به تشکلهای جامعتر، قدرتمندتر و موثرتری بود؛ تا بتوانند در مقابل هرگونه تلاطمی توان ادامه حیات، تاثیرگذاری، پویایی و حرکت را داشته باشند.

وی اظهار کرد: در این راستا تأسیس سه سازمان مردمنهاد ویژه زنان مورد حمایت قرار گرفت؛ که کمیتههای بسیار مؤثری را، برای تأمین اهداف درازمدت تعالی زن و خانواده و تأسیس شبکهای پر قدرت از زنان با خود همراه دارند.

مدیرکل امور بانوان به راهاندازی دفتر مطالعات زنان و خانواده اشاره کرد و افزود: دفتر مطالعات زنان از احصای نیازها و امکانات و اشراف سازمانهای ادارهکننده در مسائل زنان پشتیبانی خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار