وزیر کشور:

هماهنگی قوا در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی افزایش یافته است

وزیر کشور با اشاره به واگذاری 100 اختیار از مرکز به استان ها در دولت تدبیر و امید، بر ضرورت تمرکززدایی از پایتخت به منظور گره گشایی از موانع موجود در راستای رونق تولید تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲ - 13September 2016

هماهنگی قوا در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی افزایش یافته است

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی در تبریز با بیان اینکه تصمیم گیری در تهران برای تمام مناطق کشور با شرایط متفاوت شایسته نیست، گفت: برخی سیاست های کلان همچون سیاست های مالی باید متمرکز باشد ولی مشکل یک واحد تولیدی باید به صورت استانی و با اختیار استانداران حل شود.

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال 96بر تمرکززدایی توجه شده است ، گفت: در این برنامه ، بودجه ریزی درآمد هزینه ای به صورت استانی دیده شده است.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی در سه استان آذربایجان شرقی ، لرستان و کرمان به وزرات کشور سپرده شده است ، گفت: شرکت در نشست های اقتصاد مقاومتی و بررسی واحدهای تولیدی این سه استان در همین راستا در دستور کار قرار دارد.

وی بر گفتمان سازی در زمینه اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: برای ایجاد مشارکت عمومی باید از روش های نهادینه سازی استفاده شود .

وی با بیان اینکه هماهنگی قوا در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی با تاکید رهبری افزایش یافته است، از همراهی صندوق توسعه ملی خبرداد و گفت: در نشست هفته گذشته با اعضای این صندوق به نتایج مطلوبی رسیدیم .

وزیر کشور با بیان اینکه تکمیل طرح های نیمه تمام وظیفه دستگاه های اجرایی و تاکید رئیس جمهوری است ، اظهارکرد: فعال سازی طرح های نیمه فعال در صورتی که اهلیت و بازدهی لازم را داشته باشند اولویت دولت است .

رحمانی فضلی گفت: ساماندهی آسیب های اجتماعی در کنار اقتصاد مقاومتی از اولویت های اصلی وزارت کشور است .

وی در این نشست بانک کشاورزی را به واسطه همکاری فعال در راه اندازی مجدد واحد ماشین آلات صنعتی مجتمع تراکتوری تبریز به عنوان واحد فعال و مدیرعامل مجتمع تراکتورسازی تبریز را به عنوان مدیر فعال معرفی کرد.

منبع:

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار