روسیه:

معارضان آتش‌بس «سوریه» را نقض کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که گروه‌های مسلح موسوم به «معارضان میانه‌رو» آتش‌بس برقرار شده مورد توافق آمریکا و روسیه در «سوریه» را در شبانه روز گذشته پنج بار نقض کردند.
کد خبر: ۱۰۰۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶ - 13September 2016

معارضان آتش‌بس «سوریه» را نقض کردند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سرهنگ «سرگئی کاپیتسین»، سخنگوی مرکز روسی نظارت بر آتش بس سوریه روز (سه شنبه) با اعلام این خبر افزود: معارضان به اصطلاح میانه رو پس از اعلام آتش بس از شامگاه دوشنبه تاکنون پنج بار مواضع ارتش سوریه و کردها را گلوله باران کردند.

بنا به اعلام شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه وی افزود: بر اثر نقض آتش بس صورت گرفته تاکنون شش نفر کشته و 10 نفر مجروح شدند.

پیش از این نیز روسیه اعلام کرده بود که از همکاری گروه های موسوم به معارض میانه رو مورد حمایت چند کشور غربی عربی با تروریست های جبهه النصره و داعش که می تواند دوام آتش بس را در مخاطره قرار دهد نگران است.

روسیه همچنین از آمریکا خواسته است تعهد خود را برای جداکردن گروه های مسلح مورد حمایت خود از مناطق تحت سلطه تروریست ها به ویژه جبهه النصره اجرا کند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز امروز اعلام کرد: ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا با گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه مقابله و مبارزه جدی نمی کند.

پایگاه وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه به نقل از سخنان لاوروف در جمع خبرنگاران نوشت: آمریکا هنوز هیچ اقدامی برای جدا کردن معارضان از تروریست ها انجام نداده است.

با توافق جدید روسیه و آمریکا از شامگاه دوشنبه آتش بس فراگیر 48 ساعته در سوریه برقرار شده و با گذشت یک دوره پنج روزه گذار به آرامش، دو کشور مواضع گروه های تروریستی خارج از پیمان آتش بس به ویژه داعش و جبهه النصره را هماهنگ و مشترک بمباران می کنند و واشنگتن نیز باید گروه های مسلح موسوم به معارضان میانه رو تحت حمایت خود را از مناطق تحت سلطه تروریست ها خارج کند.

منبع: ایرنا
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار