وزیر کشور:

طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی به کل کشور قابل تسری است

وزیر کشور گفت: شهر نمونه اقتصاد مقاومتی الگوی جدیدی است که اگر بتوانیم این طرح را خوب اجرا کنیم، به سایر نقاط استان کرمان و کل کشور قابل تسری است.
کد خبر: ۱۰۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹ - 14September 2016

طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی به کل کشور قابل تسری است

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه پرورش بز شیری در شهرستان قلعه گنج محل اجرای طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی افزود: اساس کار در این طرح مردم هستند و مردم به سهم خود برای توسعه و رفاه تلاش می کنند.

وی بیان کرد: با توجه به محرومیتی که در این منطقه است مردم با ایجاد صندوق های خرد بیش از 500 میلیون تومان جمع آوری و معادل آن را بنیاد مستضعفان کمک کرده و تسهیلات به مردم داده است.

وزیر کشور گفت: جالب اینجاست مردم در بازپرداخت ها یک روز هم تاخیر نداشته و بازپرداخت ها به موقع صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم از این الگوی موفق برای سایر نقاط کشور ایده بگیریم.

پروژه پرورش بز شیری با اعتباری بیش از 12 میلیارد ریال اجرا شده و قرار است سه هزار راس بز شیری مولد نژاد مورسیا از کشور اسپانیا جانشین بزهای کم بازده قلعه گنج شود.

قلعه گنج در 430 کیلومتری جنوب کرمان است و اکثر مردم این منطقه به کشاورزی و دامپروری اشتغال دارند.

وزیر کشور که عصر امروز در آغاز سفری دو روزه به شهرستان های جنوب استان کرمان وارد جیرفت شد به همراه استاندار کرمان و جمعی از مسئولان به شهرستان قلعه گنج رفت و با مردم روستای چاه شاهی از توابع این شهرستان قلعه گنج دیدار صمیمانه داشت.

کرمان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور است و طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی از دو سال قبل با محوریت بنیاد مستضعفان و مشارکت مردم منطقه در شهرستان قلعه گنج در دست اجراست.

منبع:ایرنا

نظر شما
پربیننده ها