فرماندار سمنان مطرح کرد؛

ضرورت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان جامعه

فرماندار سمنان با تاکید بر ضرورت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان، آن را یک ضرورت مهم امروزی عنوان کرد.
کد خبر: ۱۰۰۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱ - 15September 2016

ضرورت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان جامعه

به گزارش دفاع پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان در دیدار با فرماندار سمنان، بزرگداشت مناسبت های انقلاب و دفاع مقدس را زنده نگه داشتن ارزش های انقلاب دانست و به ترویج هر چه بیشتر ارزش های انقلاب در جامعه تاکید کرد.

محمد حسن سلامی در این دیدار نقش استان سمنان در دوران دفاع مقدس به ویژه نقش نیروهای مردمی، سپاه، بسیج، جهاد سازندگی و ...  را برجسته  عنوان کرد.

 سلامی در خصوص جمع آوری اسناد و مدارک دوران دفاع مقدس، افزود:  امروزه بسیاری از گنجینههای آن دوران از دسترس ما خارج شده است. زمانی طولانی از آن دوران گذشته است، ما باید نهضتی در جمع  آوری اسناد و مدارک  دوران دفاع مقدس داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از معضلات فرهنگی  و آشوب های اجتماعی امروز ما نشات گرفته از توطئه ها  و برنامه ریزی های بدخواهان ما  است که در نظر دارند نظام جمهوری اسلانی را  از درون تهی کنند و ما باید حداکثر تلاش خود را کنیم و نگذاریم  که آن حماسه بزرگ که مقام معظم رهبری فرمودند «دوران دفاع مقدس گنجی است که باید تاریخ انقلاب اسلامی در مواقع حساس از آن  تغذیه کند» به فراموشی سپرده  شود و باید با  شیوههای  جذاب و اثر بخش این حماسه بزرگ را  به نسل  جوان و امروزی  منتقل کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان در ادامه بیان داشت:  با توجه با شناسایی 20 نقطه یادمانی در شهرستان سمنان که به عنوان نقاط ارزشمند در دوران  دفاع مقدس و انقلاب، پشتیبانی از  جنگ را داشته اند باید به این نقاط به صورت ویژه پرداخته شود و در تیین تاریخ جنگ و دایره المعارف دفاع مقدس استان که در مراحل انجام می باشد  مورد استفاده قرار گیرند.

وی با بیان این نکته که جمع آوری اسناد و مدارک رزمندگان، خاطرات، تدوین  و مستند سازی آنان کار بسیار ارزشمندی است، تاکید کرد:  نهضت جمع آوری آثار و اسناد دوران جنگ باید به صورت فراگیر انجام شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس که از مصوبات سفرمقام معظم رهبری در سال 85 است به عنوان بزرگترین مرکز فرهنگی شرق کشور شناخته شده است که این مرکز فرهنگی تا کنون 75 درصد  پیشرفت فیزیکی داشته که حضور جوانان  در مرکز فرهنگی در تقویت  فرهنگ معنویت و ارزش های انقلاب بسیار موثر خواهد بود.

 سلامی افزود: ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید برای جوانان یادآوری شود تا آن ها نیز برای حفظ آرمان های انقلاب احساس تکلیف کنند و باید ارزش های حقیقی دوران دفاع مقدس، برای جوانان تبیین شود تا آنها نیز این ارزش ها را به نسل بعدی انتقال دهند.

وی، یکی از ویژگی های اصلی اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس را مردم محوری عنوان کرد و افزود: در دوران  دفاع مقدس بیش از 50%  از نیروهای حاضر در جبهه، نیروهای مردمی بودند و امروز هم باید در ترویج دفاع مقدس مردم حضور داشته باشند و تمام آحاد مردم باید برای برگزاری بهتر برنامه های این هفته، با کمک دستگاه های اجرایی تلاش کنند.

 وی در پایان  سخنان خود خواستار عنایت ویژه در ساخت و تکمیل یادمان شهدای گمنام شهرستان سمنان که کانون ارزشمندی برای انجام  فعالیت فرهنگی است،  شد.

در ادامه عباس دانایی، فرماندار سمنان بیان داشت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس مجموعه ارزشمندی در استان می باشد که سازمان ها و  نهادها  باید در تکمیل آن همکاری داشته باشند.

فرماندار سمنان نیز در این دیدار با تاکید بر ضرورت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان، آن را یک ضرورت مهم امروزی عنوان کرد و بر تعامل و انجام  همکاری های لازم  تاکید نمود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار