رئیس کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد مرکزی اربعین خبر داد؛

شرکت بیش از دو میلیون زائر ایرانی در کاروان اربعین

رئیس کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: بر اساس پیش بینی کمیته اعزام، امسال قریب 2 میلیون زائر ایرانیِ اربعین، پای در این سفر می‌گذارند که تاکنون بالغ بر 150 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند و سهمیه مازندران از این سفر بزرگ معنوی بیش از 30 هزار نفر خواهد بود .
کد خبر: ۱۰۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰ - 15September 2016

شرکت بیش از دو میلیون زائر ایرانی در کاروان اربعین

به گزارش دفاع پرس  از مازندران، حجتالاسلام والمسلمین حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد مرکزی اربعین در این جلسه با اعلام این که بر اساس پیش بینی کمیته اعزام، امسال قریب 2 میلیون زائر ایرانیِ اربعین، پای در این سفر می گذارند که تاکنون بالغ بر 150 هزار نفر ثبت نام کردهاند، اظهار داشت: سهمیه مازندران از این سفر بزرگ معنوی بیش از 30 هزار نفر خواهد بود .

احمدی سفر اربعین حسینی زائران را همایش شکوهمند مذهبی توصیف کرد و یاد آور شد: ثبت نام برای موسم اربعین در سامانه سماح از 20 مرداد ماه شروع شده است و دفاتر کنسولی مستقر در استان این مهم را از دهم مهر ماه آغاز خواهند کرد.

وی با بیان این که امسال همه زائران اربعین بیمه می شوند، گفت: ثبت نام به صورت غیر حضوری و به شکل اینترنتی صورت می پذیرد و زائران پس از ثبت نام در موعد مقرر برای ارایه مدارک جهت دریافت ویزا اقدام خواهند کرد.

رئیس کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) با اشاره به این که ثبت نام تا 10 روز و در دفاتر کنسولی تا 2 روز باقی مانده به اعزام صورت خواهد پذیرفت، تصریح کرد: اعزام ها از اوایل ماه صفر آغاز می شود و زائران پس از اعزام تنها 20 روز فرصت اقامت در عراق را دارند.

حجتالاسلام احمدی با اشاره به این که مباحث فرهنگ سازی چون آداب سفر، رعایت ویژگی های کشور میزبان و ... از طریق شبکه یاوران معنوی متشکل از ائمه جمعه و جماعات، صدا و سیما و شبکه های مجازی در داخل کشور در حال انجام است، خاطر نشان ساخت: در مقصد نیز از طریق راویان، برخی خدمات نرم افزاری، بسته های آموزشی و برنامه های فرهنگی این مباحث دنبال می شود تا زائرین با آگاهی کامل در این سفر حاضر شوند و 900 مبلغ مذهبی نیز برای اعزام پیش بینی شده که ساماندهی خواهد شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار