بیش از یک سوم حملات ائتلاف عربستان علیه اماکن غیرنظامی در یمن انجام شده‌اند

نتایج جامع ترین تحقیق درباره جنگ یمن نشان می‌دهد بیش از یک سوم حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی اماکن غیرنظامی را در این کشور فقیر عربی هدف قرار داده‌اند.
کد خبر: ۱۰۱۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۹ - 17September 2016

بیش از یک سوم حملات ائتلاف عربستان علیه اماکن غیرنظامی در یمن انجام شده‌اند

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، نتایج جامعترین تحقیق انجام شده درباره جنگ یمن نشان میدهد بیش از یک سوم حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان اماکن غیرنظامی نظیر مدارس، ساختمانها، بیمارستانها، بازارها، مساجد و زیرساختهای اقتصادی در این کشور فقیر عربی را هدف قرار دادهاند.

یافتههای این تحقیق که روز جمعه روزنامه انگلیسی گاردین آن را منتشر کرده با ادعاهای دولت عربستان سعودی و متحدان غربی این کشور نظیر آمریکا و انگلیس مبنی بر تلاشهای ریاض برای کاستن از تلفات غیرنظامیان در جنگ یمن، تناقض دارد.

 این تحقیق که توسط «پروژه دادههای یمن» - گروهی متشکل از دانشگاهیان و فعالان حقوق بشر- انجام شده، شواهد پیشتر گزارش شده درباره جرائم جنگی ائتلاف تحت رهبری عربستان علیه یمن را تقویت میکند.

روزنامه گاردین میافزاید انتظار میرود نتایج این تحقیق فشارها در داخل انگلیس بر دولت این کشور برای توقف فروش سلاح به عربستان سعودی را افزایش دهد. دولت انگلیس از زمان آغاز حملات هوایی ائتلاف عربستان در یمن از فروردین ماه سال گذشته بیش از 3.3 میلیارد دلار سلاح به این کشور فروخته است.

«پروژه دادههای یمن»، این نتایج را بر اساس تحلیل اطلاعات گردآوری شده از منابع میدانی و از 8 هزار و 600 حمله هوایی ثبت شده عربستان سعودی از مارس سال 2015 (زمان آغاز حملات ائتلاف در یمن) تا ماه اوت سالجاری به دست آوردهاست.

مطابق این گزارش، از میان این تعداد حمله، 3 هزار 577 مورد علیه مراکز نظامی انجام شده، در حالی که 3 هزار و 158 مورد، مراکز غیرنظامی را هدف قرار دادهاند.یکهزار و 886  مورد دیگر از حملات با توجه به اینکه امکان قرار دادن آنها در دسته اماکن نظامی یا غیرنظامی امکان پذیر نبود در دسته «نامعلوم» قرار گرفتند.

ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی از مارس سال 2015 (فروردین ماه سال 1394) حملات هوایی در یمن را با هدف بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن آغاز کرد. سازمان ملل میگویند در این حملات بیش از 10هزار نفر کشته شدهاند که 3 هزار و 379 نفر آنها را غیرنظامیان تشکیل میدهند.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار