امام هادی(ع) چگونه اسلام را در مرز نابودی نجات داد؟

حجت‌الاسلام ادیب یزدی گفت: تدوین زیارت جامعه کبیره به دستان مبارک امام هادی(ع) برای شناساندن اسلام، معرفی پیشوایان حقیقی مردم و نابودی فرقه‌های اسلام‌ستیز بود؛ بنابراین فعالیت‌های امام دهم(ع)، اسلام را از نابودی نجات داد.
کد خبر: ۱۰۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹ - 17September 2016

امام هادی(ع) چگونه اسلام را در مرز نابودی نجات داد؟

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجتالاسلام و المسلمین مرتضی ادیب یزدی، کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به مبارزه امام هادی(ع) با فرقههای ضاله گفت: فرقههای گوناگونی حتی پیش از ظهور اسلام وجود داشت، اما اینها کم کم قدرتمند شدند و در زمان امام رضا(ع) جایگاه والایی نزد مردم پیدا کردند، به گونه ای که اسلام به مرز فراموشی میان مردم رسیده بود.

وی افزود: بسیاری از این فرقهها از کشور هند که بیشترین فرقهگرایی را در تمام تاریخ داشته است، ظهور کرده بود. زمانی که امام رضا(ع) به ایران آمدند، مردم این کشور به شدت از فرقهها تاثیر میگرفتند. بنابراین امام هشتم (ع) مبارزه با آنها به ویژه فرقه تصوف را در دستور کار خود قرار دادند.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: فرقههای ضاله هر روز پیشرفت میکردند و قدرتمند تر میشدند، به شکلی که رگههایی از آنها به شمال عراق و حتی سوریه و عربستان فعلی رسید.

وی یادآور شد: به دلیل اینکه عباسیان اجازه فعالیت را به امام رضا(ع) نمیدادند و همچنین امام جواد(ع) فرصت و موقعیت لازم برای مبارزه با این فرقه ها را نداشتند، اتفاق خاصی در زمان این دو امام(ع) انجام نشد، اما امام هادی(ع) زمان و بستر لازم برای فعالیتهای دینی و روشنگری علیه این فرقهها را پیدا کردند.

ادیب یزدی در خصوص فعالیت های امام هادی(ع) برای نابودی فرقههای ضاله اظهار کرد: تدوین زیارت جامعه کبیره به دستان مبارک امام هادی(ع) برای شناساندن اسلام، معرفی پیشوایان حقیقی مردم و نابودی فرقههای اسلام ستیز بود، بنابراین فعالیت های امام دهم(ع)، اسلام را از نابودی نجات داد.

وی با اشاره به اهمیت زیارت جامعه کبیره بیان کرد: نباید به خواندن زیارت جامعه کبیره تنها در بقاع متبرکه معصومین(ع) و مناسبتهای سفارش شده، اکتفا کرد. شیعه باید با این زیارت انس بگیرد چرا که مطالعه دقیق آن، مسیر حقیقی زندگی را برای شیعه تبیین میکند، به راستی که جامعه کبیره گنجی کشف نشده است.

ادیب یزدی خاطرنشان کرد: علاوه بر مبارزه با فرقههای ضاله، امام هادی(ع) با علمای منحرف که به شهرت و محبت برخی از مردم آن زمان دلگرم بودند، نیز مبارزه کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار