تشریح روز شمار بزرگداشت هفته دفاع مقدس در همدان

دبیر ستاد بزرگداشت سی و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس در استان همدان روز شمار این هفته را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴ - 17September 2016

تشریح روز شمار بزرگداشت هفته دفاع مقدس در همدان

به گزارش دفاع پرس از همدان، سرتیپ دوم پاسدار مهدی ظفری ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه هشت هزار شهید گلگون کفن استان همدان، اظهار داشت: امسال نیز همچون سنوات گذشته تقویم روز شمار هفته دفاع مقدس از تاریخ 31 شهریورماه لغایت 7 مهرماه به صورت کشوری به استان ها ابلاغ شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان ادامه داد: روز چهارشنبه 31 شهریورماه و اولین روز از هفته دفاع مقدس تحت عنوان «اقتدار، صلابت، نیروهای مسلح» نامگذاری شده است و از جمله برنامه های مهم اجرایی در سطح استان در این روز می توان به رژه نیروهای مسلح در سطح استان اشاره کرد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان همدان یادآور شد: «شهیدان، ایثارگران، سربازان، فخرآفرینان» عنوانی است که برای دومین روز از این هفته انتخاب شده است و تجلیل از خانواده شهدا، ایثارگران و مدافعان حرم، غباررویی گلزار مطهر شهدا، تجلیل از نقش زنان در دفاع مقدس و تقدیر و پاسداشت سربازان از جمله برنامه های اجرایی در این روز است.

وی در ادامه با اشاره به سومین روز از هفته دفاع مقدس که مصادف با روز جمعه است، اضافه کرد: این روز در تقویم هفته دفاع مقدس روز «معنویت، وحدت ملی، خانواده و سلامت» نامگذاری شده است و در این روز بازدید از باغ موزه دفاع مقدس استان همدان برای عموم مردم شریف و ولایتمدار رایگان است.

سردار ظفری نسل جوان را امیدهای امروز جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: روز شنبه مورخ 3/7/95 با نام «دانش پژوهان، نخبگان، هنرمندان» معرفی شده و در این روز پرداختن به نقش جوانان در عرصه های مختلف علمی، توجه به هنر در دفاع مقدس و نقش روحانیت در دفاع مقدس اشاره شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گفت: بررسی نقش اقتصاد مقاومتی و کم اثر کردن تحریم ها و تهدیدات دشمن و توجه به مبحث پدافند غیر عامل از جمله برنامه هایی است که در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس سال 1395 تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی مردمی و اصناف، آمادگی دفاعی» برگزار می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه در جدول عناوین هفته دفاع مقدس ششمین روز تحت عنوان «پیشکسوتان، رزمندگان، عزت مردان» نامگذاری شده است اظهار داشت: روز سه شنبه 6/7/95 نیز در این تقویم «بصیرت افزایی، بیداری اسلامی، دشمن شناسی، استکبارستیزی» نام گرفته است.

سرتیپ دوم پاسدار مهدی ظفری در پایان گفت: آخرین روز از سی و ششمین بزرگداشت هفته دفاع مقدس که سالروز شهادت شهیدان فلاحی، فکوری، نامجوی، کلاهدوز و جهان آرا در حادثه سقوط هواپیمای سی 130 است، «فرماندهان، مسئولان، حماسه آفرینان، ولایت مداران» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها