سرلشکر باقری در مجمع فرماندهان سپاه:

ارتقای توان موشکی را ادامه می‌دهیم/ شناورهای تندرو سپاه لرزه بر اندام آمریکایی‌ها انداخته‌اند

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: ارتقای توان موشکی، دریایی، زمینی، بسیج و توانایی‌هایی که در شکل‌دهی قدرت بازدارندگی کشور نقش دارد، ازجمله روندهایی است که تا به امروز با قوت پیش رفته و به یاری خداوند متعال همچنان ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ - 17September 2016

ارتقای توان موشکی را ادامه می‌دهیم/ شناورهای تندرو سپاه لرزه بر اندام آمریکایی‌ها انداخته‌اند

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از پایگاه خبری سپاه، سردار سرلشکر پاسدار محمدحسین باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه که امروز (شنبه) در تهران برگزار شد، به تبیین اهمیت موضوع جهاد کبیر و نقش و رسالت سپاه در این عرصه پرداخت و اظهار داشت: در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بهکارگیری ترفندهای مختلف از سوی دشمن برای به زانو در آوردن ملت ایران بودهایم؛ که با ایثار و مجاهدت نیروهای مسلح کشورمان بهویژه سپاه و نیز ایستادگی مردم بحمدالله امنیت غرورآفرینی در جای جای ایران اسلامی وجود دارد.

سرلشکر باقری با اشاره به مصادیقی از ایفای نقش سپاه در تأمین امنیت و ارتقای توان بازدارندگی کشور گفت: در شمالغرب کشور با جانفشانی رزمندگان غیور نیروی زمینی سپاه امنیت پایداری همانند جای جای این سرزمین اسلامی برقرار است؛ در خلیج فارس و تنگه هرمز با دلاوریهای پاسداران نیروی دریایی سپاه ناوهای آمریکایی را خاضع خود کرده و شناورهای تندرو سپاه لرزه بر اندام آنان انداختهاند.

وی افزود: اقتداری که امروز با توان نیروهای مسلح بهویژه سپاه پاسداران حاصل شده است تا حدود زیادی دشمن را از مواجهه مستقیم و کلاسیک ما بر حذر داشته و در برآوردهای آنان هزینه جنگ بر فایده غلبه دارد؛ که این از نتایج بازدارندگی دفاعی و اقتدار ما به شمار میرود.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمن از طریق عملیات نرم، فعالیت روانی و فرهنگی درصدد تاثیرگذاری بر باور ملت ایران است، اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی رویکرد عملیات تاثیرمحور را با هدف تسخیر اذهان ملت دنبال می کنند؛ تا سوالات اعزامی را در اذهان جایگزین روحیه انقلابی کنند.

وی نفوذ را راهبرد دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: دشمن امروز سعی دارد در باور و ذهن مسئولان و مدیران ما نفوذ کند؛ در صورتی که بتواند در اذهان نخبگان تزلزل ایجاد کرده و رویکرد انقلابی آنها را دچار مخاطره کند، توانسته است اهداف خود را محقق کند.

سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد کبیر باید سرلوحه اقدامات سپاه قرار گیر، گفت: در سالهای اخیر معظم له به مشخص بودن مرز خودی و دشمن، انقلابی بودن و ماندن و جهاد کبیر تاکید داشته اند؛ که تمامی این موضوعات ابعاد مختلف یک موضوع است.

وی از جهاد کبیر بهعنوان امر الهی یاد کرد و افزود: این جهاد با استدلال آغاز و با مبارزه ادامه می یابد و در واقع به معنای استحکامبخشی قدرت درونی و انقلابی بودن است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح پایبندی به مبانی، استقامت و عدم عقبنشینی در برابر مشکلات را از مبانی انقلابیگری توصیف و تصریح کرد: هدفگیری آرمانهای بلند انقلاب اسلامی، عدم روزمرگی، همت بلند برای دستیابی به اهداف و پایبندی به استقلال در تمامی عرصهها بهویژه عرصه فرهنگ از دیگر شاخصه های انقلابیگری به شمار میرود.

وی افزود: همچنین درک برنامه دشمن و عدم تبعیت از وی و تقوای دینی و سیاسی از دیگر شاخصهای انقلابیگری است.

سرلشکر باقری در ادامه با برشمردن رسالت خطیر سپاه در عرصه جهاد کبیر از دشمنشناسی و شناخت دشمن انقلاب بهعنوان یکی از این رسالتها یاد کرد و گفت: امروز آمریکا بزرگترین دشمن انقلاب است؛ همچنین رژیم غاصب صهیونیستی، انگلیس و دستنشاندگان منطقهای همچون آل سعود دشمنان انقلاب بوده و در دشمنی خود از هیچ اقدامی فروگذار نمیکنند.

وی اشراف کامل بر نقشهها و طرحهای دشمن، پیشبینی اقدامات و مراقبت از غافلگیرشدن در برابر دشمن را مهم و حائز اهمیت برشمرد و تصریح کرد: دشمن گاهی اهداف خود را از طریق برخی که در ظاهر خود را در جبهه دولت معرفی میکنند، دنبال میکند؛ که برخورداری از بصیرت انقلابی و ارزیابی با شاخصهای انقلابی راهکار شناخت دشمن است.

سرلشکر باقری حرکت با اخلاص، پایبندی به اصول، تلاش برای استحکامبخشی درون نظام و تلاش برای استحکامبخشی درونی سپاه را از تکالیف برعهده سپاه در عرصه جهاد کبیر دانست و خاطرنشان کرد: تلاش برای عمقبخشی خارجی انقلاب اسلامی نیز رسالت مهمی است که بحمدالله امروز رزمندگان نیروی قدس سپاه اقدامات گسترده و درخور توجهی را در راستای تقویت محور مقاومت و حمایت از مظلومین شکل دادهاند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح ما انسانمحور هستند، گفت: از این رو میبایست در جذب، آموزش و بهکارگیری جوانان مؤمن، پرشور و انقلابی حداکثر تلاش را به کار بست.

سرلشکر باقری در ادامه با بیان اینکه تجربه برجام ثابت کرد که آمریکا قابل اعتماد نیست، اظهار داشت: برداشت آمریکا از مذاکره این است که طرف مقابل از مواضع خود کوتاه بیاید؛ که این موضوع قابل قبول و پذیرش نیست.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به نقشپذیری سپاه در عرصههای مختلف پاسداری از انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبعیت کامل از ولی فقیه امروز در عرصههای مختلف نیاز انقلاب اسلامی همچون تأمین امنیت پایدار، اقتصاد مقاومتی، محرومیتزدایی، فرهنگ، ارتقای وحدت ملی و تعمیق فرهنگ و باورهای اسلامی به ایفای نقش مؤثر پرداخته و در پذیرش نقشهای جدید نیز پیشگام است.   

سرلشکر باقری در پایان با تأکید بر اینکه سپاه بهعنوان قویترین نهاد پاسدار انقلاب همواره نیاز به ارتقای قدرت و توان دارد، تصریح کرد: ارتقای توان موشکی، دریایی، زمینی، بسیج و تواناییهایی که در شکلدهی قدرت بازدارندگی کشور نقش دارد، ازجمله روندهایی است که تا به امروز با قوت پیش رفته و به یاری خداوند متعال همچنان ارتقای این روند ادامه مییابد.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار