امیر گلفام خبر داد؛

بزرگترین رژه مشترک دریایی-هوایی در تنگه هرمز برگزار می‌شود/ رونمایی از پنج عنوان کتاب در هفته دفاع مقدس

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: بزرگترین رژه مشترک نیروهای دریایی و هوایی در 31 شهریورماه سال‌جاری در بندرعباس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ - 18September 2016

بزرگترین رژه مشترک دریایی-هوایی در تنگه هرمز برگزار می‌شود/ رونمایی از پنج عنوان کتاب در هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، امیر سرتیپ دوم سید ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه سیوششمین سالگرد هفته دفاع مقدس در نشست خبری که صبح امروز در این سازمان برگزار شد، با اشاره به جنگ تحمیلی و آسیبهای آن اظهار داشت: در طول جنگ تحمیلی 2 بلوک غرب و شرق باهم متحد شدند و در لباس صدام به کشور ما حمله کردند. صدام در پی اهداف خود بود و غرب و شرق نیز به دنبال براندازی انقلاب نوپای اسلامی ایران بودند. اما امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی با هدایتهای پیامبرگونه خود، جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس تبدیل کرد؛ که ما هر سالهآن را گرامی میداریم.

امیر گلفام گفت: جهت تبیین نقش ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس بهویژه در یک سال دشوار ابتدایی جنگ، برنامههای مناسبی در هفته گرامیداشت دفاع مقدس تدارک دیده شدهاست. تقدیر از پیشکسوتان و ایثارگران در صبحگاههای عمومی و مشترک یگانهای ارتش و نیروهای مسلح در سراسر کشور توسط فرماندهان کنونی و دوران دفاع مقدس ازجمله این برنامههاست.

وی با بیان اینکه بسیاری از توانمندیهای ما در دفاع مقدس آشکار شد، افزود: این توانمندیها در سایه رهبری حضرت امام خمینی (ره) برای دفع تجاوز به مرحله انجام رسید. اصلیترین هدف دفاع مقدس حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی، فرهنگ پایداری، خودباوری دینی و ملی ما بودهاست.

امیر گلفام در تشریح برنامههای سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش در هفته گرامیداشت دفاع مقدس گفت: با همکاری حوزه هنری، کنگرهای را برای تجلیل از فرماندهان عملیات شکست حصر آبادان در روز پنج مهرماه 1395 برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در این برنامه از شهدای شاخص تجلیل و از پنج عنوان کتاب با نامهای «هفت سرباز»، «از قلم تا تفنگ» خاطرات مرتضی غرقی، «چهره ماندگار ایراننژاد»، «روزهای سرنوشت» خاطرات سرلشکر فلاحی و کتاب «غم شیرین؛ مجموعه شعر» رونمایی میشود.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره دیگر برنامههای ارتش در هفته دفاع مقدس توضیح داد: در نمایشگاههای سطح شهر تهران همکاریهایی با شهرداری تهران داشتیم و به تشکلهای مختلف برای برپایی نمایشگاهها کمک کردیم. همچنین در سطح کشور نیز ارتش با چهار نیروی خود نمایشگاههایی را برگزار خواهد کرد.

وی ادامه داد: یکی از کارهای سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران تولید کتاب است؛ که تلاشهایی در این خصوص انجام دادهایم و کتابهایی را در قالب ارائه اسناد، واقعهنگاری و رمان منتشر کردهایم. هرچند در سالهای گذشته قصوراتی در تهیه و تدوین آثار وجود داشتهاست؛ اما در چند سال اخیر تلاش کردیم این کاستیها برطرف شود.

امیر گلفام از برنامه تجلیل از ناشران به عنوان دیگر برنامه این سازمان در هفته دفاع مقدس یاد کرد و افزود: یکی از مشکلاتی که همواره با آن مواجه بودهایم، تولید ادبیات دفاع مقدس در منابع دانشگاهی است؛ لذا فصلنامه الماس ایران را برای رفع این مشکل منتشر کردیم؛ که نخستین شماره این فصلنامه تخصصی شامل اسناد و تاریخ شفاهی فرماندهان دوران دفاع مقدس است؛ که در هفته دفاع مقدس رونمایی میشود.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: با توجه به آغاز سال تحصیلی در هفته نخست مهرماه، بسته نمایشگاهی برای مدارس تهیه کردهایم و 40 عنوان کتاب نیز به مراکز مختلف برای تامین منابع کتابخانهای اهدا خواهیم کرد.

وی از راهاندازی سایت Sahadem.ir خبر داد و گفت: در این سایت ادبیات، فیلم، عکس، تاریخ و سایر مفاهیمی که به دفاع مقدس به نشر فرهنگ دفاع مقدس کمک میکند، قابل اشتراک است.

وی در پایان تأکید کرد: دفاع مقدس تاریخ طلایی کشورمان است. در جلساتی که با بزرگان نظامی دنیا برگزار میکنیم، آنها همچنان از چگونه متوقف شدن ماشین جنگی عراق در این سالها از ما میپرسند؛ این نشان میدهد که هنوز هم نحوه مقابله ما برای دنیا در این سالها عجیب بودهاست؛ لذا نباید بگذاریم این تاریخ طلایی فراموش شود و باید جلوی تحریف را بگیریم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار