نشست خبری سرداران ظریف‌منش و سلیمانی در آستانه عیدغدیر؛

بازسازی واقعه غدیر و اجتماع غدیریون در سراسر کشور/ درخواست اجرای این مراسم در آمریکا و عربستان

در آستانه عید غدیر و هفته دفاع مقدس نشست خبری مشترک مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر و دبیر ستاد بازسازی واقعه غدیرخم برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۱۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ - 18September 2016

بازسازی واقعه غدیر و اجتماع غدیریون در سراسر کشور/ درخواست اجرای این مراسم در آمریکا و عربستان

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، نشست خبری مشترک سرداران «حسین ظریف منش» مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر و «یعقوب سلیمانی» دبیر ستاد بازسازی واقعه غدیر و رئیس سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه و بسیج با موضوع گرامیداشت عید غدیر خم و هفته دفاع مقدس برگزار شد.

بازسازی واقعه غدیر در عراق، سوریه و 167 نقطه از ایران/ درخواست اجرای این مراسم در آمریکا و عربستان

سردار سلیمانی در ابتدای این نشست اظهار داشت: امسال هفتمین سال اجرای باز سازی واقعه غدیر است؛ مراسمی که در 167 نقطه کشور و از جمله در دو کشور سوریه و عراق با مشارکت مستقیم 14 هزار نفر اجرا میشود.

وی با بیان اینکه پیش بینی میشود امسال بیش از یک میلیون نفر این مراسم را از نزدیک ملاحظه کنند، افزود: برای اجرای این مراسم از کشورهای افغانستان، عربستان، آمریکا و انگلستان نیز موسسات مردم نهاد برای نمایش بازسازی واقعه غدیر اعلام آمادگی کردند به همین خاطر به دنبال آن هستیم تا پایان برنامه ششم، این بازسازی به کل کشور و حتی در خارج از کشور تسری یابد البته قرار بود در لبنان نیز این واقعه بازسازی شود ولی منتفی شد.

ظریف منش: اجتماع غدیریون در سراسر کشور همزمان با عید غدیر

همچنین سردار ظریف منش نیز در این نشست عنوان داشت: اجتماع غدیریون و بیعت در شب و روز عید غدیر در سطح کشور برگزار میشود که این مراسم در تهران در 24 نقطه خواهد بود که قرائت پیمان نامه امامت و ولایت، برپایی نماز عید غدیر از جمله در دو نقطه میدان امام حسین(ع) و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی، از دیگر برنامههای پیش بینی شده برای عید غدیر است.

وی افزود: همچنین اطعام بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از مردم نیز از دیگر برنامههایی است که در روز عید غدیر در سطح کشور اجرا میشود.

سردار ظریف منش ادامه داد: اطعام مردم تهران در روز عید غدیر نیز در چندین نقطه تهران از جمله در بوستان ولایت که طی آن 110 هزار نفر اطعام میشوند، اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار