فلسطین الیوم گزارش داذ؛

وحشت صهیونیست‌ها در آستانه سالروز انتفاضه قدس/ پیش‌بینی کارشناسان درباره تشدید انتفاضه

همزمان با نزدیک‌شدن به سالروز آغاز انتفاضه قدس، طی چند روز گذشته به‌دنبال حادثه اعدام میدانی سه فلسطینی در الخلیل و یک تبعه اردنی در شهر قدس اشغالی به‌دست نظامیان صهیونیست، عملیات‌های فلسطینیان علیه صهیونیست‌ها بار دیگر شدت گرفته‌است.
کد خبر: ۱۰۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴ - 19September 2016

وحشت صهیونیست‌ها در آستانه سالروز انتفاضه قدس/ پیش‌بینی کارشناسان درباره تشدید انتفاضه

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، طی چند روز گذشته بهدنبال شهادت سه فلسطینی و یک تبعه اردنی، تعدادی از جوانان فلسطینی در پاسخ به این عملیاتها اجرای عملیات ضد صهیونیستی علیه فلسطینیان اعم از زیر گرفتن با خودرو و حمله با سلاح سرد به نظامیان رژیم اشغالگر را شدت بخشیدهاند.

بر اساس گزارش شبکه خبری فلسطین الیوم همزمان با این تجاوزات صهیونیستها، فعالان شبکههای اجتماعی نیز با انتشار تصاویری از شهدا و درگیری با نظامیان صهیونیست خواستار تشدید این درگیریها شدند و بهدنبال آن فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی تصمیم به تقویت نیروهای نظامی خود در شهر الخلیل و جنوب کرانه باختری گرفت و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز نشست فوری با رؤسای دستگاههای امنیتی این رژیم برگزار کرد.

بر اساس این گزارش، بامداد روز یکشنبه یک افسر صهیونیست در شهرک افرات واقع در اراضی بیتلحم از سوی یک فلسطینی مورد حمله قرار گرفت و بهشدت زخمی شد و مجری عملیات نیز هدف تیراندازی قرار گرفت.

در همین رابطه «واصف عریقات» سرلشکر بازنشسته و کارشناس نظامی در این باره گفت که عملیاتهای جوانان فلسطینی در انتفاضه قدس ناشی از کینه و نفرتی است که بنیامین نتانیاهو و کابینه وی با سیاستها و رفتارهای استبدادی خود ایجاد کردهاند و با اعدام جوانان فلسطینی در ایستهای نظامی توسط سربازان رژیم اشغالگر و مجازات فلسطینیان باعث تحریک این جوانان میشوند.

این کارشناس نظامی اظهار داشت: نبودن امید به وجود راهحل سیاسی در میان جوانان فلسطینی و یا ایجاد تغییر و تحولات در قضیه فلسطین و یا احترام به فلسطینیان، انگیزه اصلی تشدید عملیاتهای انتفاضه قدس است.

عریقات پیشبینی کرد: روزهای آینده شاهد موج عملیاتهای قهرمانانه در سایه اقدامات رژیم اشغالگر اسرائیل باشیم که نیروهای خود در شهر الخلیل و مناطق کرانه باختری را تقویت کرده است و این عملیاتها نیز بر اساس میزان خشم مردمی فلسطینیان گاهی شدت میگیرد و گاهی نیز کاهش مییابد.

وی اشاره کرد که نتانیاهو و دیگر رهبران رژیم اشغالگر نمیتوانند این عملیاتها را متوقف کنند بهخصوص اینکه نظامیان این رژیم علت اصلی و عامل مستقیم قتل و اعدام جوانان فلسطینی هستند و لذا حالت فشاری که ملت فلسطین با آن مواجه است هر لحظه ممکن است بهروی رژیم اشغالگر منفجر شود.

وی تصریح کرد که توقف عملیاتهای قهرمانانه تنها با نابودی رژیم اشغالگر و توقف تجاوزات علیه جوانان فلسطینی و ممانعت از تیراندازی سربازان اسرائیلی بهسمت جوانان فلسطینی محقق خواهد شد.

این کارشناس نظامی در پاسخ به این سؤال که «آیا شبکههای اجتماعی در تشدید انتفاضه تأثیری دارد؟» گفت: مطمئناً سایتهای اجتماعی بهخصوص فیسبوک و توییتر اهمیت زیادی در تحریک احساسات جوانان فلسطینی برای مقابله با سرباز اسرائیلی که با خونسردی جوانان فلسطینی را به قتل میرساند، دارد.

وی افزود: انتشار تصاویر و فایلهای صوتی و تصویری حجم جنایتهای اسرائیل علیه ملت مظلوم فلسطین را به جهان عرب و کل جهان نشان میدهد.

وی در پایان استمرار مقابله با تجاوزات رژیم اشغالگر با استفاده از تمامی ابزارها برای توقف ریخته شدن خون فلسطینیان و دفاع از زنان و دختران و ناموس ملت تأکید کرد.

در همین راستا «لوبا السمری» سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه اعلام کرد که دو تن از نیروهای پلیس این رژیم در باب الساهره واقع در قدس اشغالی از سوی یک فلسطینی هدف حمله با سلاح سرد قرار گرفته زخمی شدند و مجری این عملیات نیز از سوی نیروهای اشغالگر هدف تیراندازی قرار گرفت و زخمی شد.

منابع رسانهای نیز گزارش دادند که نیروهای اشغالگر جاده باب الساهره و ورودیهای بخش قدیمی قدس را بسته و از ورود دانش آموزان به مدارس خود ممانعت کردند.

روز گذشته نیز یک جوان فلسطینی در جنوب شهر بیتلحم با سلاح سرد بهسمت یک افسر صهیونیست حمله و او را زخمی کرد.

این عملیاتها در حالی صورت میگیرد که نخستین سالروز انتفاضه قدس نزدیک شده است و طی این انتفاضه تاکنون 244 نفر شهید شدهاند.

سرزمین فلسطین از اوایل اکتبر سال گذشته تاکنون شاهد آغاز انتفاضه قدس و درگیری بین جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست است و رژیم صهیونیستی از آغاز انتفاضه قدس با اتخاذ تصمیمات و اقدامات مختلف تلاش کرده است جلوی انتفاضه قدس و موج عملیاتهای مقاومتی فلسطینیان در اراضی اشغالی فلسطین را بگیرد، اما همه این تلاشها به شکست انجامیده است و این انتفاضه همچنان ادامه دارد و خواب راحت را از چشمان مقامات صهیونیست گرفته است.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار