همزمان با عید غدیرخم و آغاز هفته دفاع مقدس؛

نوای ایثار و مقاومت در تار و پود «طهران قدیم» طنین‌انداز می‌شود

سمفونی ایثار و مقاومت همزمان با عید غدیرخم و آغاز هفته دفاع مقدس در میدان مشق تهران اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶ - 19September 2016

نوای ایثار و مقاومت در تار و پود «طهران قدیم» طنین‌انداز می‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، عابد ملکی شهردار منطقه 12 تهران از اجرای سمفونی ایثار و مقاومت در میدان مشق، به عنوان تاریخی ترین میدان پایتخت همزمان با عید سعید غدیر و آغاز هفته دفاع مقدس خبر داد.

عابد ملکی با بیان این مطلب افزود: اجرای سمفونی مقاومت توسط گروه ارکسترال مجید انتظامی و با حضور هنرمندان موسیقی سالار عقیلی و نیما مسیحا در میدان مشق (باغ ملی) به مدت سه شب از روز سی ام شهریور همزمان با عید سعید غدیر و آغاز هفته دفاع مقدس شروع و در روزهای چهار شنبه سی و یکم شهریور و پنج شنبه اول مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی درباره ویژگی های ارکسترال سمفونی مقاومت توضیح داد: این برنامه با حضور 70  نوازنده و 20 نفر گروه کر اجرا می شود.

ملکی ادامه داد: قطعاتی که در سمفونی مقاومت اجرا خواهد شد، شامل قطعاتی از فرهنگ مقاومت، قطعه کارون، سمفونی انقلاب، سمفونی خرمشهر و ... خواهد بود.

وی همچنین بیان کرد: در این برنامه موسیقی فیلم های به یاد ماندنی آژانس شیشه ای، بوی پیراهن یوسف، روز واقعه و از کرخه تا راین نیز اجرا خواهد شد.

شهردار منطقه 12 درباره دلیل انتخاب میدان مشق برای اجرای این برنامه فاخر موسیقی یادآور شد: با توجه به استقبال هنرمندان و شهروندان از بافت تاریخی تهران قدیم به ویژه معماری منحصر به فرد میدان مشق و همچنین اجرای بزرگترین کنسرت روباز کشور در گذشته توسط هنرمندان محبوب؛ تصمیم گرفته شد تا بزرگترین ارکسترال سمفونی مقاومت در تاریخی ترین میدان «طهران قدیم» با حضور هنرمندان، مسئولان شهری، اعضای شورای شهر، نمایندگان مجلس، افتخار آفرینان 8 سال دفاع مقدس و خانواده معظم شهدا برگزار شود.

ملکی گفت: در انتهای این برنامه نیز سازمان زیباسازی شهر تهران اقدام به اجرای برنامه ویدئو مپینگ بر روی عمارت قراقخانه خواهد کرد، ویدئو مپینگ یا پروجکشن مپینگ ترکیبی از نور و تصویر همراه با صدا و موسیقی است که به واسطه آن می توان احجام و سطوح نا متعارف را به سطوح نمایشی ویدئویی تبدیل کرد و با ارائه تصاویر و طرح های سه بعدی بر روی سطوح، هماهنگ با موسیقی مناسب، تصاویر نمایشی متفاوتی عرضه کرد.

وی با بیان اینکه برنامه ارکسترال سمفونی مقاومت به مدت 100 دقیقه در نظر گرفته شده است، افزود: این برنامه از ساعت 19:30 دقیقه در میدان مشق اجرا می شود.

شهردار منطقه 12 با بیان اینکه برای هر شب ظرفیت 4000 نفر جهت بزرگترین ارکستر روزباز کشور در نظر گرفته شده است، گفت: ورود عموم شهروندان برای حضور در این برنامه آزاد خواهد بود.

بر اساس این گزارش مجید انتظامی رهبر ارکستر سمفونی تهران در این رابطه گفت: ایده های ساخت 4 سمفونی مقاومت، ایثار، پیروزی و خرمشهر را از مردم گرفتم.

رهبر ارکستر سمفونی تهران گفت: اجرای سمفونی مقاومت درقلب تاریخی تهران در میان تار و پود میدان مشق و قلب تاریخی تهران؛ حس مقاومت و احساس غرور از فرهنگ و تمدن والای ایرانیان را در شهروندان ایجاد می کند.

 مجید انتظامی که روزهای پنج شنبه و جمعه برای تمرین ارکستر سمفونیک تهران در رستوران محیطی برج میلاد تهران مشغول تمرین بود؛ در گفت و گو با خبرنگار این منطقه با بیان این مطلب افزود: یکی از ویژگی هایی که میدان مشق برای برگزاری سمفونی مقاومت و سایر قطعات در نظر گرفته شده، دارد؛ این است که با توجه به اینکه محوطه میدان مشق یک فضای باز است به راحتی می توان از سازهای کوبه ای و سازهایی که در مکان ها بسته امکان استفاده از آنها زیاد ممکن نیست فراهم می شود.

وی افزود: اعتقاد دارم حسی که سمفونی مقاومت و قطعه هایی مانند موسیقی فیلم های به یاد ماندنی از کرخه تا راین، آژانس شیشه ای، بوی پیراهن یوسف و ... در باغ ملی به وجود می آورد؛ بیش از هر فضای دیگری حس ایثار و مقاومت را در فضایی که روح معماری فاخر ایرانی در آن جای گرفته است؛ نمایان می کند.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران درباره چگونگی شکل گیری قطعات مقاومت، ایثار، پیروزی و خرمشهر بیان کرد: ایده تمامی این قطعات را از خود مردم و سال ها تلاش آنها برای آزادسازی خاک میهن و افتخار آفرینی هایی که برای دفاع ار کشور از خود نشان دادند ، گرفتم.

انتظامی یادآور شد: به عنوان مثال سمفونی خرمشهر را من قبل از آزاد سازی خرمشهر نوشتم و در واقع من یک بار در این سمفونی خرمشهر را از چنگال متجاوزان آزاد کردم.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار