کلینتون:

ترامپ به داعش کمک کرد تا نیروی بیشتری اجیر کند

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رقیب خود در حزب جمهوریخواه را متهم کرد که به گروه تروریستی داعش کمک کرده است تا نیروی بیشتری را اجیر نماید.
کد خبر: ۱۰۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ - 20September 2016

ترامپ به داعش کمک کرد تا نیروی بیشتری اجیر کند

 به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در حالی که انفجار بمب در نیویورک و نیوجرسی به مساله اصلی در رقابتهای انتخاباتی آمریکا تبدیل شده است، هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز دوشنبه در اظهاراتی دونالد ترامپ را متهم کرد که به تروریست های داعش برای اجیر کردن نیروهای بیشتر کمک کرده است.

انفجار بمبها در شرایطی است که رهبران جهان برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در حال ورود به شهر نیویورک هستند. کلینتون و ترامپ سعی کرده اند تا از این حملات برای تبیین اولویتهای امنیت ملی خود استفاده کنند.

کلینتون در سخنانی در جمع خبرنگاران در شهر نیویورک از شهروندان آمریکایی خواست تا آرام و هوشیار باشند. کمپین ترامپ نیز با انتشار بیانیه ای، کاخ سفید را متهم کرد که تهدید ناشی از داعش را دست کم گرفته است.

در یک حادثه دیگر نیز یک مرد در یک مرکز خرید در مینه سوتا، 9 نفر را با چاقو زخمی کرده است. روز یکشنبه نیز داعش مسئولیت حمله را بر عهده گرفت و فرد مهاجم را یک سرباز خود معرفی کرده است. اف بی آی نیز تحقیقات خود را درباره تروریستی بودن این حادثه آغاز کرده است.

کلینتون با استناد به اظهارات مایکل هایدن مدیر سابق اطلاعات آمریکا، گفت: تروریست های داعش از لفاظی های ترامپ برای جذب و اجیر کردن تروریستهای بیشتر استفاده کردهاند.

ترامپ سال گذشته در اظهارات جنجالی خود خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک آمریکا شده است. ترامپ گفت: اگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوم، ورود مهاجران از کشورهایی مثل سوریه و لیبی را ممنوع خواهم کرد.

کلینتون افزود: اظهارات ترامپ به داعش کمک کرده است، چرا که آنها می خواهند نیروهای بیشتری را اجیر کنند، تروریستهای داعش قصد دارند این مقابله با تروریسم را به جنگ علیه اسلام تبدیل کنند.

منبع:تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار