سیاست‌های آل‌سعود چیزی جز بهانه‌های کذایی نیست

عضو خبرگان رهبری در جمع طلاب جوان استان مرکزی گفت: سیاست‌های بنی‌امیه دیروز و آل‌سعود امروز بهانه‌ای بیش نبوده و نیست، اگر بهانه‌های کذایی را از آنها بگیرند چیزی ندارند که به واسطه آن با اسلام و مسلمانان واقعی دشمنی کنند و آنها را متهم سازند.
کد خبر: ۱۰۱۵۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ - 20September 2016

سیاست‌های آل‌سعود چیزی جز بهانه‌های کذایی نیست

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، آیتالله قربانعلی دری نجفآبادی، نماینده ولیفقیه در استان مرکزی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحول عظیمی در حوزه علمیه ایجاد شد و این امر مهم وظیفه جامعه روحانیت را سنگینتر میکند.

وی یکی از رسالتهای امروز جامعه روحانیت را پیوند با ولایت خواند و تصریح کرد: تبعیت از ولایت و امامت در واقعه غدیر شکل گرفت، غدیر کانون متشکل از نبی اکرم(ص) و مولا علی(ع) و تعدادی از یاران باوفای پیامبر بود، این واقعه مهم تاریخ اسلام نسل به نسل به ما رسیده و ما نیز وظیفه داریم این امانت را درست همانگونه که هست منتقل کنیم.

آیتالله دری نجفآبادی اظهار کرد: دیروز شجره ملعونه بنیامیه و بنیعباس خواستار از بین بردن غدیر بودند و امروز شجره ملعونه آلسعود،  وهابیت، داعش و...،  از این رو وظیفه ما اینست آگاهی خود را ارتقاء بخشیم و اجازه ندهیم سیره نبوی، علوی، فاطمی و حسینی مخدوش شود.

وی با بیان اینکه مکتب ولایت درسهای زیادی دارد و دو درس مهم رابطه با خدا و عبودیت حضرت حق باید اولویت قرار گیرد، اضافه کرد: خداوند متعال با فرستادن انبیاء الهی و امامان معصوم (ع) بندگان خود را به اسلام دعوت کرده و همواره میفرمایند با فساد و فحشا، شیاطین داخلی و خارجی، کفر و الحاد تروریسم مبارزه کنیم.

امام جمعه اراک با یاد آور شدن این مهم که انسان متعهد باید روحیه خود را در دو جبهه بندگی و گسترش اسلام اعتلا بخشد، تصریح کرد: بندگی خدا که تکلیفش معلوم است همگی باید مطیع اوامر الهی باشیم،  اما گسترش اسلام نیاز به مجاهدت فراوان دارد و برای انجام این امر باید جهاد اکبر،  جهاد اصغر، جهاد کبیر اولویت قرار گیرد.

آیتالله دری نجفآبادی در بخش دیگر از سخنان خود وسعت دامنه مسئولیت را مرتبط با ارتقاء دانش و علوم دانست و اظهار کرد: امروز که طلاب جوان ما به لباس مقدس روحانیت ملبس میشوند به طبع آن وظیفه آنان در برابر اسلام و مسلمین چندین برابر میشود، هرچه مسئولیت معرفتی ما بیشتر شود از سوی دیگر بار مسئولیت عملی ما نیز بیشتر خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه خدمتگزاران باید خود را برای شرایط جدید آماده کنند،  بیان کرد: امروز فرهنگسازی، تمدن سازی، عزت آفرینی و نشر مبانی اسلام ناب محمدی بر عهده جامعه روحانیت به ویژه طلاب جوان حوزه است،  طلبههای جوان در نظر داشته باشند خود را برای تبلیغ درست اسلام آماده کنند تا از گسترش اسلام آمریکایی که توسط داعش نشر داده میشود جلوگیری شود.

عضو خبرگان رهبری سیاستهای اعمال شده از سوی بنیامیه و آلسعود امروز را بهانهای بیش ندانست و افزود: اگر بهانههای کذایی را از آنها بگیرند چیزی ندارند که به واسطه آن با اسلام و مسلمانان واقعی دشمنی کنند و آنها را متهم سازند.

وی با اشاره به اینکه جامعه روحانیت امروز وظیفه دارد مردم را نسبت به فساد و فحشا آگاه و مقاوم کند ابراز کرد: خوشبختانه با پیروزی انقلاب و حاکمیت اسلام در ایران این راه برای ما هموار شده است،  از این رو طلاب جوان باید کاری کنند تا اخلاق سیاسی، اجتماعی، خانوادگی خود را به مبانی ناب اسلامی مزین کنند.

وی خطاب به طلاب جوان گفت: خود را برای فراگیری علوم مختلف آماده کنید فرصتها را از دست ندهید، علوم و تکنولوژی روز را آموخته و به زبانهای خارجه تسلط پیدا کنید.

نماینده ولیفقیه در استان مرکزی در پایان برقراری ارتباط درست با نوجوانان و جوانان را از دیگر رسالتهای طلاب جوان برشمرد و اظهار کرد: حرمت لباس روحانیت را بر خود واجب بدانید و با تمام وجود برای تبلیغ اسلام گام بردارید.

یادآور میشود: در این جشن ۱۴ طلبه جوان واجد شرایط ملبس به لباس روحانیت شدند.

منبع:ایکنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار