رویترز گزارش داد؛

پیام رژه بزرگ نیروهای مسلح ایران به آمریکا/ نمایش آخرین تجهیزات دفاعی

ایران سالگرد حمله عراق به این کشور در سال 1980 میلادی (هفته دفاع مقدس) را با نمایش آخرین تولیدات خود در بخش کشتی‌ها و موشک گرامی داشت و به آمریکا پیام داد که در خلیج فارس مداخله نکند.
کد خبر: ۱۰۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹ - 21September 2016

پیام رژه بزرگ نیروهای مسلح ایران به آمریکا/ نمایش آخرین تجهیزات دفاعی

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، رژه بزرگ 31 شهریور نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حضور سردار سرلشکر محمد حسین باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح، جمعی از فرماندهان عالیرتبه نظامی و  وابستگان نظامی خارجی مستقر در ایران صبح امروز در تهران و سراسر کشور برگزار شد.

فرماندهان ارشد نظامی از جمله سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش، سردار سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده نیروی انتظامی در این مراسم حضور داشتند.

رویترز در خصوص رژه امروز نیروهای مسلح در آغاز هفته دفاع مقدس نوشت: ایران جدیدترین سلاحهای خود را در زمان تنش با آمریکا در خلیج فارس به نمایش گذاشت.

رویترز در ادامه نوشت: ایران سالگرد حمله عراق به این کشور در سال 1980 میلادی (هفته دفاع مقدس) را با نمایش آخرین تولیدات خود در بخش کشتیها و موشک گرامی داشت و به آمریکا پیام داد که در خلیج فارس مداخله نکند.

در ادامه گزارش رویترز آمدهاست: در رژه تهران، نیروهای مسلح ایران موشکهای دوربرد، تانکها و سامانه اس 300 را به نمایش گذاشتند. در بندرعباس و در حاشیه خلیج فارس نیز نیروی دریایی 500 ابزار دفاعی از قبیل زیردریایی و بالگرد را به نمایش گذاشت. نمایش این تجهیزات در زمانی صورت گرفت که ایران و آمریکا در خلیج فارس این آب راهه مهم بین المللی با یکدیگر تنش دارند.

رویترز در ادامه به بخشهایی از سخنرانی سردار «محمدعلی جعفری» فرمانده سپاه پاسدارن اشاره کرده و نوشت: سردار جعفری در سخنرانی امروز خود گفت: ما به آمریکاییها میگوییم که  بهتر است سرمایه و ثروت مردم آمریکا را در اقدامات نامناسب و حضور مضر خود در خلیج فارس هدر ندهند.

رویترز در ادامه گزارش خود به سخنان سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح در مورد اینکه ایران خواهان صلح است و تجربه ایران در دوران دفاع مقدس به عنوان راهنمایی برای ملتهای مظلوم است، اشاره کرده و در پایان به وجود پوسترهایی که بر روی آنها شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی چاپ شدهاند پرداخت.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها