خندق آتش؛ حربه جدید داعش برای حفظ موصل

گروه تروریستی داعش در آستانه عملیات نیروهای عراقی برای آزادسازی موصل واقع در شمال این کشور، یک خندق نفتی در اطراف این شهر می‌سازد.
کد خبر: ۱۰۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۴ - 22September 2016

خندق آتش؛ حربه جدید داعش برای حفظ موصل

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، مقامهای نظامی عراقی، ساکنان موصل و مقامهای محلی خارج از موصل میگویند داعش در ماه جاری گودالهایی را در اطراف این شهر حفر کرده و تانکرهای نفتی را در کنار آنها قرار داده است تا با ایجاد رودخانهای از آتش مانع پیشروی نیروهای نظامی عراق و عملیات شناسایی هواپیماهای آنها شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، «صباح النعمانی»، سخنگوی یگان مبارزه با تروریسم عراق، گفت: خندق نفتی، تونلها و حملات انتحاری داعش این گروه تروریستی را نجات نخواهد داد اما نبرد آزادسازی موصل را دشوارتر خواهد کرد. النعمانی افزود داعش برای حفظ موصل با تمامی نفرات خود خواهد جنگید.

با وجود این، منابع عراقی میگویند داعش گذرگاهی را نیز در بخش غربی موصل ایجاد کرده است تا در صورت سقوط این شهر بتواند از طریق بیابانهای اطراف آن به سوریه فرار کند.

داعش همچنین با روی هم چیدن دیوارهای بتونی راههای اصلی موصل را مسدود کرده است.

در همین راستا، سرهنگ محمد عدنان الطائی، از فرماندهان ارتش عراق، افزود: داعش دیوارهایی بتونی را در محوطۀ فرودگاه موصل قرار داده است تا هواپیماها نتوانند در این فرودگاه به زمین بنشینند.

داعش در حالی به این اقدامات روی آورده است که برخی گزارشها از احتمال آغاز عملیات آزادسازی موصل در ماه آتی خبر دادهاند. شهر موصل از تابستان 1393 در اشغال داعش است؛ عملیات آزادسازی این شهر یکی از مهمترین و دشوارترین جنگهای پیشروی این گروه تروریستی است.

نیروهای عراقی در یک سال گذشته موفق شدند به طور چشمگیری تروریستهای داعش را به عقب رانده و کنترل شهرهای مهمی نظیر بیجی، تکریت، رمادی و فلوجه را از تکفیریها پس بگیرند. مقامهای عراقی بارها وعده دادهاند که نیروهای این کشور تا پایان 2016 شهر موصل را از اشغال تروریستهای داعش آزاد خواهند کرد.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار