رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبر داد؛

اعزام 19 هزارنفر از حلقه‌های صالحین خراسان‌جنوبی به اردوهای جهادی

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی از اعزام 19 هزار نفر از حلقه‌های صالحین از این استان به اردوهای جهادی در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲ - 10July 2013

اعزام 19 هزارنفر از حلقه‌های صالحین خراسان‌جنوبی به اردوهای جهادی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، محمد زهرایی در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی و طرح هجرت در بشرویه اظهار داشت: کسب رتبه برتر کشوری در سالهای 91 و 92 به بسیج سازندگی خراسان جنوبی مرهون تعامل و همکاری مستمر بین بسیج سازندگی و دستگاههای اجرایی، عقد تفاهمنامههای مشترک با دستگاههای اجرایی، موافقتنامههای اخذ شده، بازدید از اردوهای جهادی و جذب اعتبارات برای اجرای پروژههای زودبازده بوده است.

وی ادامه داد: اردوهای جهادی در بسیج سازندگی در سنوات گذشته خدمات محور بوده است که با استفاده از ظرفیت و پتانسیل جوانان، دانشآموزان، دانشجویان، محلات و اقشار مختلف، خدمت به محرومان را اولویت کار خود قرار داد.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: در سال 90 گروههای خودجوش در محلات تشکیل شد و در سال 91 نیز شاهد حضور و استقبال اقشار مختلف همچون پزشکان، مهندسان، هنرمندان، طلاب و روحانیون و ورزشکاران در اردوهای جهادی بودیم.

زهرایی تصریح کرد: با آسیبشناسی که در سال 91 صورت گرفت به این نتیجه رسیدیم که بعضی از اقشار متخصص نمیتوانند در اردوهای جهادی 14 روزه شرکت کنند از این رو در تعداد روزهای حضور هر گروه جهادی تفاوت قائل شدیم.

وی از اعزام 19 هزار نفر از حلقههای صالحین از استان به اردوهای جهادی خبر داد و گفت: گروههای 15 نفره حلقههای صالحین با عنوان گروههای جهادی یک روزه به مناطق محروم برای خدمترسانی اعزام میشوند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی یادآور شد: این گروهها در یک روز کار جهادی به اجرای امور فرهنگی، عقیدتی، آموزشی، برداشت محصول، بوتهکاری منابع طبیعی، پاکسازی کوهستانها و معابر، بهسازی منازل روستایی و در نهایت نیز کار فرهنگسازی و تقویت روحیه جهادی و ترغیب مردم به این کار را انجام میدهند.

زهرایی اذعان داشت: امسال یکهزار و 100 دانشجو، یکهزار و 200 نفر از محلات، طلاب و روحانیون، 3 هزار دانشآموز، 900 کارمند و 110 مهندس به مناطق محروم اعزام میشوند.

وی اضافه کرد: گروههای جهادی سه روزه مهندسان، کار نظارت بر پروژههای دولت و دستگاههای اجرایی، مشاوره، آسیبشناسی و کار مطالعاتی را بر عهده دارند و گروههای جهادی هفت روزه محلات نیز امور عمرانی، فرهنگی، آموزشی، تقویتی، مشاوره خانواده و بحثهای اقتصاد مقاومتی را انجام میدهند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی از انعقاد 17 تفاهمنامه همکاری با دستگاههای اجرایی استان خبر داد و گفت: امسال رویکرد بسیج سازندگی از خدماتمحور به کار مولد و تولیدی تغییر مییابد و گروههای جهادی در سه زمینه ترغیب، تشویق و آموزش مردم بستر مناسب برای تحقق حماسه اقتصادی را فراهم میکنند.

زهرایی افزود: اجرای پروژههای کوچک، زودبازده، عامالمنفعه، محبوبیتزا و محرومیتزدا و پروژههایی که به تولید و اقتصاد مقاومتی کمک کند، در اولویت قرار دارند.

نظر شما
پربیننده ها