زندگی دوران اسارت «سید آزادگان» در قاب تئاتر

نمایشنامه «من زنده‌ام» نوشته عبدالحی و کارگردانی مژده ساعی که در مورد دوران اسارت زنده یاد «سید علی‌اکبر ابوترابی» است، در سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر خوانش می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸ - 29January 2014

زندگی دوران اسارت «سید آزادگان» در قاب تئاتر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، نمایشنامه «من زندهام» نوشته عبدالحی و کارگردانی مژده ساعی که در مورد دوران اسارت زنده یاد «سیدعلیاکبر ابوترابی» است، در سیودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر ۱۱ بهمن ماه در تئاتر شهر خوانش میشود.

مژده ساعی با بیان اینکه قصد دارد نمایشنامه «من زندهام» را در سی و دومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر در بخش نمایشنامهخوانی کارگردانی کند، اظهار داشت: نمایشنامه «من زندهام» نوشته عبدالحی شماسی درباره زندگی سیدعلی اکبر ابوترابی که به «سید آزادگان» معروف است، مربوط میشود..

وی ادامه داد: این نمایشنامه به دوران زندگی دوران اسارت ایشان و برخی از اسرای دیگر است.

کارگردان نمایشنامه خوانی «من زندهام» در خصوص چگونگی انتخاب این متن تصریح کرد: حس میکنم این نمایشنامه به سراغ من آمد؛ دوستان دبیرخانه پیشنهاد نمایشنامهخوانی آن را دادند و پس از خواندن آن به دلیل بکر بودن موضوع و اینکه تا به حال این اثر اجرا نشده است، پذیرفتم.

ساعی با بیان اینکه در ۵۰ شخصیت نمایشنامه را ۱۲ بازیگر نقشخوانی میکنند، گفت: در گروه بازیگران تغییرات زیادی داشتیم زیرا اکثر انها به دلیل مشغله نتوانستند همراه ما شوند اما در نهایت گروه ما با حضور کوروش زارعی، علی یعقوبزاده، محسن جهان بانی، بهرام سرورینژاد، پیسمان غریبپناه، بهنام قربانی، مرجان بنیسعید شهرام خانیپور، مهران مرادی و مجتبی واشیان کامل شد.

برای نخستین بار است که در قالب هنرهای نمایشی به زندگی «سید آزادگان» پرداخته میشود. نمایشنامه خوانی «من زندهام» نوشته عبدالحی شماسی و کارگردانی مژده ساعی روز جمعه ۱۱ بهمن ماه ساعت ۱۶: ۳۰ در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار