سردار دکتر کارگر در برنامه گفت‌وگوی خبری شبکه خبر؛

برگزاری 800 برنامه در هفته دفاع مقدس/ سوم مهر «زنگ مقاومت» در مدارس کشور نواخته می‌شود

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از تاسیس قرارگاه راهیان نور دانش آموزی در وزارت آموزش پرورش و قرارگاه راهیان نور دانشجویی در وزارت علوم خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲ - 22September 2016

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ دکتر بسیجی «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس صبح امروز پنجشنبه یکم مهرماه همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس با حضور در برنامه گفت‌وگوی خبری شبکه خبر ویژه هفته دفاع مقدس به تشریح برنامه های این هفته پرداخت.

سردار دکتر کارگر با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس به برنامه های دومین روز از هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز به نام روز شهیدان، ایثارگران، سربازان، فخر آفرینان نام گذاری شده است که برنامه اصلی در این روز تجلیل از ایثارگران دفاع مقدس و مدافعان حرم است.

وی افزود: فردا در سومین روز هفته دفاع مقدس و دومین روز مهرماه که به نام روز معنویت، وحدت ملی، خانواده و سلامت نام گذاری شده است، حضور پرشور مردم در نماز جمعه و سخنرانی فرماندهان را خواهیم داشت. همچنین برنامه پیاده روی خانوادگی در نقاط مختلف کشور برگزار می شود.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به نام گذاری روز شنبه به نام دانش پژوهان، نخبگان و هنرمندان اشاره کرد و گفت: در این روز به نقش جوانان در دانش پژوهی و حضور آنان در دفاع مقدس پرداخته می شود. در این روز همزمان با بازگشایی مدارس «زنگ مقاومت» در مدارس سراسر کشور نواخته خواهد شد.

به گفته وی، توجه به مسئله هنر در ترویج فرهنگ دفاع مقدس و حضور روحانیت در دفاع مقدس از موضوعاتی است که در این روز مورد توجه قرار می گیرد.

سردار دکتر کارگر تصریح کرد: روز پنجم به نام «اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی مردمی و نقش اصناف» نام گذاری شده است. کشور ما نمونه بارز و محکم اقتصاد مقاومتی را در دفاع مقدس تجربه کرده است. در این دوران توانستیم با وجود شرایط سخت حاکم بر آن دوران در مدار پیروزی بمانیم.

وی با اشاره به روز ششم مهرماه سالروز شکست حصر آبادان و گرامی‌داشت عملیات ثامن الائمه(ع)، تکریم از رزمندگان و جهادگران دفاع مقدس را از برنامه های این روز دانست.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به نام گذاری روز هفتم از هفته دفاع مقدس به نام بصیرت افزایی، بیداری اسلامی، دشمن شناسی و استکبار ستیزی گفت: در این روز به تببین نقش رهبر معظم انقلاب و امام راحل (ره) و وحدت ملی در دفاع مقدس پرداخته می شود و نقش استکبار جهانی از دوران دفاع مقدس تا به امروز و شیطنت های شیطان بزرگ و استکبار جهانی بیان خواهد شد.

به گفته وی، پرداختن به نقش وهابیت و تکفیری ها که دست پرورده استکبار جهانی هستند، از موضوعات قابل بحث در این روز است.

سردار دکتر کارگر عنوان کرد: هفتم مهرماه به نام روز فرماندهان نامگذاری شده که در این روز جمعی از فرماندهان از جمله شهیدان فلاحی، فکوری، نامجوی، کلاهدوز و جهان‌آرا به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: در 57 یادمانی که در هفت استان مرزی کشور یعنی استان های خوزستان، ایلام کردستان، آذربایجان، هرمزگان و بوشهر وجود دارد، مردم می‌توانند به بازدید از این یادمان ها بروند.

سردار دکتر کارگر با اشاره به وضعیت راهیان نور در سال جاری گفت: بیش از 500 هزار نفر از 10 اردیبهشت زمان افتتاح راهیان نور غرب و شمالغرب از این یادمان ها بازدید کرده اند. سال گذشته قریب به 6 میلیون نفر به مناطق جنگی آمدند که اکثریت آنها جوانان و کسانی هستند که دفاع مقدس را ندیدند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همچنین از تاسیس قرارگاه راهیان نور دانش آموزی در وزارت آموزش پرورش و قرارگاه راهیان نور دانشجویی در وزارت علوم خبر داد.

سردار دکتر کارگر با اشاره به برگزاری 800 برنامه در هفته دفاع مقدس خاطر نشان کرد: رونمایی از 60 عنوان کتاب جدید، بازسازی عملیات های دفاع مقدس در 32 استان که هر سال توسط سپاه انجام می شود، برپایی 6 جلسه نقد کتاب های دفاع مقدس و 40 مراسم تجلیل از ایثارگران، 40 همایش بزرگداشت دفاع مقدس از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس است.

وی برگزاری 32 نشست تخصصی و علمی که عمده آن در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی خواهد بود، برپایی 40 محفل شب خاطره و رونمایی از نرم افزار زیارت مجازی گلزار شهدا را از برنامه های دیگر هفته دفاع مقدس امسال دانست.

سردار دکتر کارگر به برگزاری چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت از دوم تا نهم مهرماه در پردیس ملت و فلسطین، برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس از سوم تا نهم مهرماه در مصلی اشاره کرد و گفت: در صداوسیما کارهای ویژه ای به مناسبت این ایام صورت می‌گیرد که جا دارد، در همین برنامه از ریاست این سازمان بابت همکاری های لازم تشکر کنم.

وی خاطرنشان کرد: طرح «آبروی کوچه ها» برنامه ای است که سازمان صدا و سیما بانی انجام آن شده است، تا از این طریق تابلویی مزین به نام و تصویر شهید هر یک از کوچه های شهر را بر دیوار آن کوچه نصب کنیم و در ادامه مستندی درباره آن شهید تهیه شود.

وی به نمایش 797 برنامه از 13 شبکه تلویزیونی در معاونت سیما و 424 برنامه در معاونت صدای رسانه ملی اشاره کرد و افزود: امسال توجه خاصی به مسئله اصناف شده است و قرار است ابعاد مختلف دفاع مقدس برای جوانان بازگو شود.شعار «ما می توانیم»  یکی از مهمترین این ابعاد است. در دفاع مقدس به این باور رسیدیم که می توانیم روی پایخود بایستیم و از خود در مقابل استکبار جهانی دفاع کنیم و کشور را به تعالی برسانیم.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تصریح کرد: امروز جوانان پرتلاشی داریم و آینده خوبی در انتظار ماست، باید خود را باور کنیم؛ چرا که در دفاع مقدس جوانان به این باور رسیدند و با وجود دست خالی توانستند پیروز شوند. امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج عزت و اقتدار است. جوانان ما با وجود تهاجم همه جانبه دشمن از هر طرف پای نظام و اسلام ایستاده‌اند.

وی با اشاره به تقسیم بندی برنامه های هفته دفاع مقدس در سال جاری با عناوینگفتمانی، ترویجی و تبلیغی بیان داشت: ترویج گفتمان دفاع مقدس موضوع مهمی است. گفتمان پایه محکم منطقی، فلسفی و عقلانی دارد. تاکنون به مسائل عقلانی دفاع مقدس کمتر پرداخته شده است. یکی از مسائل مهم دفاع مقدس تدبیر و حکمت بود؛ به این صورت که همه عملیات ها بر مبنای عقل، صبر و بردباری انجام می شد و گاهی یک سال زمان صرف می شد تا عملیاتی انجام شود.

سردار دکتر کارگر ادامه داد: دفاع مقدس همچون سایر جنگ های دنیا نبود و مدل آن را خودمان طراحی کردیم، امروز این مدل دفاع، کشورهای دیگر را هم نجات داده است.

وی پرداختن به مساله فضای مجازی را از دغدغه های اصلی در حوزه دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: باید بتوانیم نهایت بهره برداری جهت ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس را در این فضا داشته باشیم.

سردار دکتر کارگر ادامه داد: در موضوع دفاع مقدس کارهای زیادی انجام شده و کارهای قابل توجهی هم بر روی زمین مانده است. 15 هزار عنوان کتاب در ابعاد مختلف دفاع مقدس نوشته شده است که این حجم کتاب کم است. به فرموده مقام معظم رهبری تنها در جنگ شمال و جنوب آمریکا 100 هزار کتاب و رمان نوشته شد، پس باید به این مهم پرداخته شود.

وی به فعالیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان های کشور اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای در حال انجام، ایجاد پاتوقی برای رزمنده ها و خانواده شهدا در استان هاست، تا جوانان با حضور در این اماکن با دفاع مقدس آشنا شوند، از جمله این کارها تاسیس مراکز فرهنگی دفاع مقدس است.

به گفته وی سال آینده مرکز فرهنگی استان‌های مازندران، اصفهان و سمنان افتتاح می شود. این مراکز قابلیت مصاحبت و  گفتمان‌سازی  در خصوص جوانب و ابعاد مختلف دفاع مقدس را دارد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس عنوان کرد: در بحث دفاع مقدس همه گرایش ها و علایق سیاسی و مردم پای کار هستند. مردم قدر شهدا را می دانند. مسئولان در تمامی دولت‌ها از ما حمایت کردهند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار