مدیر کل حفظ آثار سمنان مطرح کرد؛

دو موضوع مردمی بودن و اثرگذار بودن مهمترین برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس

مدیر کل حفظ آثار سمنان گفت: دو موضوع در برنامه های هفته دفاع مقدس مدنظر است، مردمی بودن و اثرگذاری و جذاب بودن برنامه ها در سطح جامعه این دو موضوع را شامل می شود.
کد خبر: ۱۰۵۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۵ - 25September 2016

به گزارش دفاع پرس از سمنان، جلسه هم اندیشی ایثارگران دستگاههای اجرایی استان  به مناسبت گرامی داشت  هفته دفاع مقدس در استانداری سمنان برگزار شد.

محمد هادی مظاهری مشاور استاندار درامور ایثارگران استان  در جلسه  هم اندیشی ایثارگران دستگاههای اجرایی بیان داشت: فرهنگ ایثار و شهادت همان فرهنگ عاشورا است.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که  مدت های طولانی ملت ما میتواند از آن استفاده کند.

سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی  مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا هشت سال دفاع مقدس  بیان داشت: در جنگ 8 ساله  نابرابر، تمام دنیا در یک سمت قرار داشت و انقلاب ما در سوی  دیگر که   نیروهای مردمی با نقش محوری در دوران دفاع مقدس حماسه های بزرگ را آفریدند.

وی گفت:  در دوران جنگ  50 درصد از نیروهای مردمی در میدان جنگ میدان داری کردند  و حماسه های بزرگ را خلق کردند.

 وی بیان داشت:  آن چه ما  را در سال های جنگ  پیروز  و ماندگار کرد  تجهیزات نبود بلکه حضور مردان  مومن و انقلابی در صحنه های نبرد بود .

سلامی عوامل پیروزی  در دفاع مقدس را وحدت، انسجام  و بصیرت دانست  و تاکید کرد: باید این عوامل را شناخت  و زنده نگه داشت  و آن را به آیندگان و نسل جوان  ترویج  و گسترش دهیم.

وی گفت: امروز میدان  مبارزه  و نبرد ما  وسیع تر و سنگین تر شده است  و ما  نیازمند بصیرت، آمادگی و آگاهی بیشتری نسبت به گذشته  هستیم .

 وی ادامه داد:  در دوران دفاع مقدس روحیه  ایثار  و شهادت  بین رزمندگان باعث شد که  ما در جنگ پیروز شویم  و زنده نگه داشتن  و احساس تعصب  انقلابی  در بین جوانان  باعث می شود  که ما در برابر  هر دشمنی  پیروز و سربلند شویم وزنده نگه داشتن ارزش های اتقلاب اسلامی و ترویج ارزش های  در جامعه باعث کاهش آسیب  های اجتماعی ازسطح جامعه خواهد شد .

وی به  مسئولین  ایثارگران دستگاههای اجرایی تاکید کرد : مسئولیتی که شما امروز به دوش دارید  این است که باید تلاش کنید تا  کارکنان  جوان دستگاههای اجرایی خدمت به مردم  و انقلاب را در جامعه قدر بدانند.

سلامی گفت :  هر چه ارزش های انقلاب و دفاع مقدس در جامعه  تقویت شود  کار برای خدا بیشتر معنا پیدا می کند  و معنویت در جامعه زیاد می شود .

وی اظهار داشت : ایثارگران  ولی نعمت های  انقلاب هستند  و باید تلاش کنیم از آنها در ترویج ارزش های انقلاب و دفاع مقدس بهره ببریم  و نباید ایثارگران را رها و به فراموشی سپرد  وترویج ارزش های دفاع مقدس از زبان کسانی که  دیروز پیروز  میدان جنگ شدند  بسیار  موثر خواهد بود .

وی تاکید کرد :  امروز بزرگترین  رسالت ایثارگران انتقال  فرهنگ ایثارگری به نسل جوان می باشد .

سلامی  در خصوص گرامیداشت هفته دفاع بیان داشت  :  بیش از 2500 برنامه  در بزرگداشت هقته دفاع مقدس توسط نیروهای مسلح در استان ، سازمان ها و ادارات ، تشکل های مردمی برگزار می شود که باید جوانان در برنامه های  این هفته حضور فعال داشته باشند .

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت  :   دو موضوع در برنامه های هفته دفاع مقدس مدنظر می باشد ، مردمی بودن و اثرگذار و جذاب بودن برنامه ها در سطح جامعه می باشد .

سلامی مرکز فرهنگی  دفاع مقدس را از مصوبات سفر مقام معظم  رهبری در سال 85 به سمنان عنوان  نمود و افزود : مرکز فرهنگی دفاع مقدس  استان 75% پیشرفت  فیزیکی داشته است  که انشالله  تا  سال  آینده  مورد بهره برداری خواهد رسید.

مدیر کل حفظ آثار استان سمنان  با توجه به تدوین تاریخ جنگ و دایره المعارف دفاع مقدس استان از مسئولین ایثارگران  دستگاهها اجرایی درخواست کرد : به جمع آوری  آثار و اسناد ، خاطرات  و تجربیات  رزمندگان دوران دفاع مقدس  جهت  مستند سازی به نسل آینده  و ثبت در بانک اطلاعات  دفاع مقدس  عنایت ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها