سردار معصوم بیگی:

کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها مکلف به ارائه «رسید» پس از دریافت شکایت هستند

جانشین پلیس پیشگیری ناجا گفت: كلانتری‌ها و پاسگاه‌ها موظفند پس از دريافت شكايت به ارائه «رسيد» به شاكی پرونده بپردازند و به فوريت اقدامات بعدی خود را برابر قانون انجام دهند.
کد خبر: ۱۰۵۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ - 24September 2016

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «مهدی معصوم بيگی» جانشین پلیس پیشگیری ناجا گفت: كلانتری‌ها و پاسگاه‌ها موظفند پس از دريافت شكايت به ارائه «رسيد» به شاكی پرونده بپردازند و به فوريت اقدامات بعدی خود را برابر قانون انجام دهند و اين موضوع به كلانترها و پاسگاه‌ها، ابلاغ شده است.

وی افزود: ضابطان دادگستری موظفند شكايت كتبی يا شفاهی مردم را در هر زمان قبول كنند و در صورت شفاهی بودن شكايت بايد در صورت مجلس، قيد و به امضاي شاكی برسد و علاوه بر آن شاكی را از حق درخواست جبران خسارت و بهره‌مندی از خدمات مشاوره‌ای و ساير معاضدت‌های حقوقی آگاه نمايند.

جانشين پليس پيشگيری ناجا، رعايت حقوق شهروندي را موضوع بسيار اساسی و مهم دانست و تصريح كرد: رعايت حقوق شهروندی از تكاليف قانونی، اخلاقی و حرفه‌ای ماموران كلانتری‌ها و پاسگاه‌ها است كه موجب افزايش عملكرد مثبت پليس و مشاركت بيشتر مردم در توليد امنيت خواهد شد.

وی گفت: نيروی انتظامی مظهر اقتدار و رحمت نظام اسلامی است كه مظلوم و كسی كه مورد ظلم واقع شده است از او كمك می‌گيرد و ناتوان به او پناه می‌برد و كلانتری‌ها و پاسگاه‌ها مظهر كمك به ستمديده و احيا كننده حق مظلوم هستند.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها