به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «مهدی معصوم بيگی» جانشین پلیس پیشگیری ناجا گفت: كلانتریها و پاسگاهها موظفند پس از دريافت شكايت به ارائه «رسيد» به شاكی پرونده بپردازند و به فوريت اقدامات بعدی خود را برابر قانون انجام دهند و اين موضوع به كلانترها و پاسگاهها، ابلاغ شده است.
وی افزود: ضابطان دادگستری موظفند شكايت كتبی يا شفاهی مردم را در هر زمان قبول كنند و در صورت شفاهی بودن شكايت بايد در صورت مجلس، قيد و به امضاي شاكی برسد و علاوه بر آن شاكی را از حق درخواست جبران خسارت و بهرهمندی از خدمات مشاورهای و ساير معاضدتهای حقوقی آگاه نمايند.
جانشين پليس پيشگيری ناجا، رعايت حقوق شهروندي را موضوع بسيار اساسی و مهم دانست و تصريح كرد: رعايت حقوق شهروندی از تكاليف قانونی، اخلاقی و حرفهای ماموران كلانتریها و پاسگاهها است كه موجب افزايش عملكرد مثبت پليس و مشاركت بيشتر مردم در توليد امنيت خواهد شد.