اجرای 170 طرح توسط سازمان فرهنگی شهرداری مشهد به مناسبت هفته دفاع مقدس

قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد از نمایش ۱۴ فیلم دفاع مقدس در تمامی فرهنگسرای مشهد، برگزاری 130 برنامه موضوعی در مدارس، راه‌اندازی 26 ایستگاه صلواتی شهری و ... به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ - 24September 2016

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، جعفر رئیسیان زاده در جمع خبرنگاران و در حاشیه نمایشگاه «دفاع همچنان باقی است»، اظهار داشت: سیاست‌های محتوایی تمامی برنامه‌های هفته دفاع مقدس سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری بر دو محور ترویج سبک و سیره زندگی شهدا و نشان دادن جلوه‌های مشارکت اجتماعی مردم در زمان جنگ به عنوان پشتیبان جنگ، استوار است.

وی با اشاره به اجرای برنامه «مادربزرگ در جنگ چه کردی»، در مدارس متوسطه دخترانه، عنوان کرد: این برنامه با محوریت زنان فعال در پشتیبانی از جنگ در ۱۳۰ مدرسه مشهد و توسط معاونین فرهنگی مناطق اجرا می شود.

رئیسیان­ زاده با اشاره به برگزاری «نمایشگاه دفاع همچنان باقی است»، اظهار کرد: این نمایشگاه شامل غرفه‌هایی از جمله بچه‌های انقلاب، نمایش نحوه پشتیبانی از جنگ و جلوه‌های آن توسط نیروهای مردمی، پخش مستند سبک زندگی شهدا، نمایش فیلم در سینما دفاع مقدس و ... است.

دبیر ستاد برنامه‌های هفته دفاع مقدس معاونت فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، اضافه کرد: نشان دادن جلوه‌هایی از ایثارگری سرداران خراسانی در قالب نقاشی پاناروما، نمایش کلیپ‌های تکنیکال بر پرده آب از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است.

رئیسیان زاده با تأکید بر اینکه غرفه­ های نمایشگاهی از ساعت 16 تا 20 فعال هستند، افزود: از این ساعت به بعد نیز نمایش آئینی «به رسم شهیدان» با محوریت زندگی رزمنده‌ای که در هشت سال دفاع مقدس حضور داشته و به درجه جانبازی نائل شده و در حال حاضر نیز فرزند این فرد به عنوان مدافع حرم به سوریه اعزام می شود؛ در حال اجرا است.

وی به دیگر برنامه‌های این سازمان در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: فضاسازی شهری شامل نصب بیلبوردهایی با موضوع پشتیبانی از جنگ توسط نیروهای مردمی و پرده‌های عرضی که شامل توصیه های شهدا هستند از دیگر اقدامات ما است.

رئیسیان‌زاده با اشاره به اجرای برنامه‌ای تحت عنوان شهر بازی مقاومت در منطقه ۱۰ مشهد، گفت: همچنین هر منطقه در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته دفاع مقدس جُنگی که مربوط به موضوعات جنگ است ؛ را اجرایی می­کند به طور کلی ۲۶ جُنگ در این ایام اجرا می شود.

رئیسیان‌زاده افزود: برگزاری پاتوق­ های سرود و شعار توسط فرهنگسرای انتظار و گروه‌های مردمی مساجد از دیگر برنامه‌های این هفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار