یادواره 41 شهید دانش‌آموز «رابر» برگزار شد

یادواره 41 شهید دانش‌آموز شهرستان «رابر» به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱ - 25September 2016

به گزارش دفاع پرس از کرمان، یادواره 41 شهید دانش‌آموز شهرستان رابر با حضور فرماندار، رئیس آموزش و پرورش، تعدادی از مسئولان محلی و دانش‌آموزان در دبیرستان دخترانه رضوان رابر برگزار شد.

فرماندار رابر در این مراسم با تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید، هدف از برگزاری یادواره شهدا را انتقال و ترویج فرهنگ ایثار، شهید و شهادت در بین دانش‌آموزان و قدردانی از خانواده‌های معظم شهدا و تجدید میثاق با شهدای دانش‌آموز و آرمان‌های شهدا عنوان کرد.

وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: ویژگی یک دانش‌آموز موفق علاوه بر کسب علم و دانش، اخلاق و ادب است و مناسب‌ترین الگو برای شما دانش‌آموزان، شهیدان دانش‌آموزی هستند که در صحنه دفاع از مملکت حضور پیدا کرده و به سعادت اخروی دست یافتند.

فرماندار رابر سه ملاک برتری انسان‌ها را تقوی، جهاد و علم عنوان کرد و با اشاره به روایاتی از قرآن کریم افزود: شهدا رفتند و امنیت را با تقدیم خون خود برای ما به ودیعه گذاشتند که ما باید با پیروی از ولایت فقیه و کسب علم و دانش ادامه دهنده راه آن بزرگواران و مردان مرد میدان‌های مبارزه با باطل باشیم.

مدیر آموزش و پرورش رابر نیز در ادامه این مراسم با تبریک آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شهدا با دلاوری‌ها و از خودگذشتگی برای دفاع از ارزش‌های الهی و اسلامی قدم در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس گذاشتند و به بالاترین سعادت دنیوی و اخروی دست یافتند.

حسین سلیمانی از دانش‌آموزان خواست با پیروی از خون شهدا به دنبال تحقیق و پژوهش‌های علمی بروند و نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش بیشتری کنند.
 
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار